4 motive pentru care te simti balonat si cum sa le impiedici

4 motive pentru care te simti balonat si cum sa le impiedici

A fi balonat este o stare nu tocmai placuta, dar prin care ajungi sa treci destul de des. Este o situatie nu tocmai confortabila care este de obicei cauzata de o productie excesiva de gaze. Poate fi cauzata, de asemenea, si de unele tulburari in miscarea muschilor sistemului digestiv. Acest lucru poate spori disconfortul si presiunea, ceea ce face ca si stomacul sa para mai mare.

Mai pe scurt, balonarea include cantitati excesive de gaze, lichide si solide in sistemul digestiv. Se poate sa simti, de cele mai multe ori cand esti balonat, o presiune crescuta in abdomen. Si chiar daca aceasta umflare a stomacului poate fi cauzata de afectiuni medicale grave, in majoritatea cazurilor, este vorba doar despre dieta si anumite alimente pe care nu le tolerezi.

De ce te simti balonat si ce ar trebui sa faci ca sa eviti asta

1. Nu manca prea mult deodata

Problema ta este ca mananci prea mult, chiar daca te-ai saturat. Daca mereu iei mese copioase si imediat te simti rau, ar trebui sa iti portionezi felurile de mancare. Insa daca ai de-a face in mod constant cu disconfortul abdominal dupa ce mananci, chiar si de la portii mici de mancare, se poate sa ai o sensibilitate crescuta la alimentele din stomac.

Citeste si:  Barcelona va interzice masinile vechi de pe drumuri pentru a contracara poluarea aerului

Trebuie sa mesteci mancarea mai bine si sa mananci mai incet, astfel incat alimentele sa fie digerate bine si sa reduci si cantitatea de aer pe care o inghiti o data cu mancarea(o alta cauza a balonarii).

2. Vezi ce alergii ai la alimente

O multime de persoane au alergii la mancare si intolerante. Atunci cand consumi alimente pe care nu le tolerezi, asta poate duce la o productie excesiva de gaze, balonare si alte simptome. Uite ce ar trebui sa eviti ca sa te simti mai bine(in functie de alergiile tale):

  • Lactoza(lapte si alte produse pe baza de lapte)
  • Fructoza(fructe)
  • Oua
  • Gluten si grau(cereale)
Citeste si:  Mituri despre efectele nocive pe care le pot avea unele produse asupra ta

3. Incearca sa eviti a inghiti aer si gaze

Se pare ca exista doua surse de gaz in sistemul nostru digestiv. Una dintre acestea este aerul pe care il inghitim atunci cand mancam sau bem. Cealalta sursa se refera la bacteriile din intestin care produc gazul. De asemenea, bauturile carbogazoase contin dioxid de carbon si trebuie evitate.

4. Nu manca alimente care iti provoaca gaze

Unele alimente sunt bogate in fibre si pot produce cantitati mari de gaze. Printre acestea se numara si fasolele, lintea sau cerealele integrale. Mai bine ar fi sa tii un jurnal alimentar in care sa iti notezi ce fel de mancaruri iti provoaca gaze astfel incat sa eviti a le mai gati si consuma.

Sursa foto: express.co.uk

loading...

Citeste si:

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close