Alimentele benefice creierului

Consumul de alimente pentru creier nu numai ca te desteapta, dar iti imbunatatesc si memoria, abilitatile cognitive si sanatatea generala a creierului.

Alimentele naturale si medicamentele naturiste sunt mai puternice decat orice alt medicament destinat prevenirii bolilor creierului. Ele asigura aportul necesar de nutrienti, imbunatatesc memoria. Nu iti vor ridica IQ-ul la nivel de geniu dar cu siguranta te vor face mai sanatos si mai alert.

Alimente pentru creier.

  1. Peste – Mai multe studii au aratat faptul ca persoanele care mananca des peste sunt mai putin predispuse la boli degenerative precum dementa. Cu cat mananci mai mult peste, cu atat activitatea creierului este mai intensa.
  2. Ovaz – Terciul de ovaz este unul dintre cele mai populare preparate pentru micul dejun. Multa lume adauga in el diferite cereale indulcite ca sa-l faca mai gustos. Pentru a beneficia din plin de efectele benefice ale ovazului asupra creierului, acesta ar trebui consumat simplu, fara alte adaosuri cu zahar.
  3. Seminte, alune – Din pacate, gustarile dintre mese contin de cele mai multe ori dulciuri, bomboane, biscuiti, care nu sunt foarte buni pentru sanatate. Alege gustari sanatoase care contin alune, seminte, migdale, toate crude. Atentie sa nu exagerezi, totusi, pentru ca au multe calorii si ingrasa.
  4. Ciocolata – E destul de greu sa gasesti o persoana careia sa nu-i placa ciocolata, dar aceasta ar trebui sa fie cat mai amaruie ca sa fie sanatoasa. Studii de specialitate au relevat faptul ca ciocolata imbunatateste circulatia sangelui in creier la persoanele in varste, contribuind astfel la sporirea capacitatii de memorare.
  5. Ouale – Contin o substanta care imbunatateste activitatatea creierului si, implicit, memoria. Cercetatorii spun ca oul te poate ajuta sa reduci riscul degradarii creierului care duce la instalarea dementei.
  6. Ceai – Daca ai probleme cu trezitul de dimineata si simti nevoia unui plus de energie, ceaiul verde este cel mai indicat. Sursa bogata de antioxidanti, el ajuta creierul sa produca neuroni. In plus, ceaiul verde contine nutrienti care ajuta creierul sa se protejeze impotriva bolilor degenerative si a pierderii memoriei.
  7. Legume cu frunze verzi – In locul cartofilor prajiti de la pranz, incearca mai bine o salata din legume cu frunze verzi. Vor fi un “carburant” excelent pentru creier. Nu ocoli legumele precum napii (inclusiv frunzele), spanacul. Acestea stimuleaza activitatea creierului si te protejeaza, astfel, de pierderea memoriei.
  8. Fructe de padure – Poate fi ceva mai sanatos decat fructele de padure? Probabil ca nu. Sunt dulci, gustoase si fac bine intregului organism, in special creierului. Adauga-le in terciul de ovaz sau in iaurtul simplu pentru un plus de savoare. Vei fi surprins sa afli ca fructele de padure lupta impotriva efectelor imbatranirii.
  9. Apa – Lipsa apei in organism este periculoasa pentru sanatate. Ai grija sa nu te deshidratezi pentru ca cel mai mult va avea de suferit creierul.
  10. Cafea – Cafeaua iti poate dauna sanatatii daca este consumata in exces. Insa, o ceasca de cafea iti stimuleaza imediat activitatea creierului.
  11. Varza rosie – Antocianii din varza rosie nu ajuta numai la sanatatea mintii, ci si la mentinerea sanatatii cardiace si ofera protectie impotriva cancerului. Alte astfel de legume crucifere foarte sanatoase sunt si conopida, varza de Bruxelles si broccoli. Toate sprijina sanatatea si impiedica aparitia cancerului, au rol de detoxifiere a organismului si te apara de infarct.
  12. Grasimile sanatoase – Grasimile din lactate, carne slaba si uleiuri sunt importante pentru productia de acetilcolina, cruciala pentru formarea memoriei si integritatea neuronilor. Pestele si fructele de mare sunt o cale buna de a-ti mari aportul de grasimi sanatoase. Consuma somon, char, pastrav, sardine pentru uleiul omega-3 important in sanatatea creierului.
  13. Rosii – Licopenul din rosii este un antioxidant puternic care lupta impotriva bolilor neutralizand radicalii liberi, moleculele ce afecteaza sau distrug celulele nervoase.
  14. Ghimbirul – Este unul din ceii mai buni anti-inflamatori naturali. Nu numai ca blocheaza formarea compusilor ce duc la boli degenerative precum Alzheimer sau Parkinson, dar scade aciditatea din corp. Alte alimente precum oregano, scortisoara, cuisoare contin antioxidanti si sunt benefice creierului.
  15. Fasole, mazare, legume si soia – Sunt scazute in grasimi si bogate in proteine si tin la distanta bolile cardiace si cancerul de prostata. Fasolea contine cantitati mari de tiamina, o vitamina B importanta in activitatea corecta a celulelor creierului si a functiilor cognitive.
  16. Fructele de padure – Afinele si capsunile au multi polifenoli, o categorie de flavonoide. Studiile arata ca aceste fructe pot inversa anumite efecte ale declinului creierului datorat de imbatranire.Fructele de padure protejeaza impotriva cancerului si pierderii celulelor creierului.
  17. Nuci – Sunt o sursa importanta de omega-3, care impiedica declinul functiilor motorii si            cognitive. Cercetarile arata ca o combinatie de omega-3 si uridin (gasit în sfecla de zahar sau melasa) creste rezilienta creierului si îmbunatateste functionarea celulelor. Acest duo, de asemenea, echilibreaza neurotransmitatori instabili care pot provoca depresie si alte tulburari de dispozitie.
  18. Galbenus de ou – Colina din galbenusurile de ou imbunatateste memoria, invatarea si cunoasterea. Noi studii arata ca aceasta substanta poate imbunatati celulele distruse ale creierului datorita expunerii la alcool in timpul sarcinii. Colina stimuleaza productia de celule, care creste memoria si functia cognitiva. Alte surse de colina sunt laptele degresat, laptele matern, nuci, şi carne.
  19. Rozmarin – Acest condiment, cu continut de antioxidanti, combate efectele negative ale imbatranirii si ofera protectie impotriva dementelor si Alzheimerului. Rozmarinul contine de asemenea si acid carnosic care te protejeaza de atacuri cerebrale si degenerari ale neuronilor.
  20. Avocado – Magneziul este implicat in nenumarate functii biologice si chimice ale corpului uman, mai ales in stabilizarea tiparelor cerebrale si in cresterea fluxului de sange la nivelul creierului. Avocado si anghinarea sunt bogate in magneziu. La fel si cerealele integrale si nucile.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.