Beneficii in sportul acvatic

Beneficii in sportul acvatic

Orice forma de exercitiu fizic este binevenita. Insa, sportul acvatic asigura un antrenament si mai intens al corpului si iti poate aduce avantaje pe de mai multe parti.

Atunci cand te afli in apa, corpul tau se simte mult mai usor. Acest tip de sport nu te va plictisi mai ales daca ai intrat deja in rutina cu antrenamentele tale la sala sau in aer liber. Este distractiv si relaxant chiar.

In plus, sportul acvatic este benefic pentru persoanele de toate varstele, de la copii si pana la oameni mai in varsta. Chiar si cei care sufera de leziuni ale muschilor, tendoanelor sau ale oaselor, la fel ca si femeile insarcinate si persoanele obeze, pot incerca cateva exercitii fizice efectuate in apa.

Si daca mai doresti sa stii ceva, nu ai nevoie de nici un echipament special pentru a te antrena in apa. Ai nevoie de un loc cu apa(piscina, mare, lac, bazin) pentru a te elibera de stres si a practica cateva miscari de inot sau de aerobic.

Citeste si:  Donează o șansă la viață! – Fii Eroul din umbră!

Uite cele mai insemnate beneficii in sportul acvatic

  • Ajutor pentru slabit

A face sport in apa te poate ajuta sa slabesti mai repede. Antrenamentele cardio si de putere sunt amestecate cu rezistenta apei. Asta inseamna ca trupul tau va primi un antrenament complex.

Daca vei practica sportul acvatic timp de 30-60 de minute zilnic, poti arde si pana la 500 de calorii pe zi.

  • Imbunatatirea sanatatii incheieturilor

Exercitiile in apa sunt un gen de exercitii fizice de impact scazut care ajuta la imbunatatirea sanatatii incheieturilor. In timp ce vei face asta in apa, nu va exista o presiune care sa apese oasele asa cum se intampla in antrenamentele fizice pe ‘uscat’. Nu te vei simti nici atat de obosit si nu te vor durea muschii sau altceva.

  • Imbunatatirea mobilitatii si flexibilitatii

In timpul sportului practicat pe ‘uscat’, miscarile corpului sunt restrictionate din cauza efectelor gravitatii si de frica de a cadea. Insa, atunci cand practici sportul acvatic, corpul este subiectul rezistentei apei care ajuta ca incheieturile sa fie mai flexibile si corpul sa devina mai mobil.

  • Tensiunea arteriala este redusa

Atunci cand faci sport in apa, rezistenta apei ajuta sangele sa circule mai eficient in tot corpul. Asta duce la reducerea tensiunii arteriale si de asemenea la echilibrarea batailor inimii.

  • Muschii sunt intariti

De vreme ce apa este in continua miscare si isi schimba directia, asigura mai multa rezistenta decat aerul. De aceea a inota un kilometru in apa iti ia mai mult timp decat a merge pe jos cale de un kilometru pe ‘uscat’. Asadar, atunci cand faci antrenamente in apa, muschii tai vor primi un exercitiu continuu care ii va intari. In timp ce vei lucra impotriva rezistentei apei, muschii se vor dezvolta si vor fi mai puternici in timp.

Citeste si:  Cele 5 aspecte ale sanatatii generale

Sursa foto: sgac.com.au

loading...

Citeste si:

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close