Cate calorii trebuie sa consumi zilnic?

95

Se poate sa crezi ca cu cat mai putine calorii consumi zilnic, cu atat mai bine iti va fi pentru sanatate si fizic. Insa, nu este deloc asa. Se poate sa ai nevoie de mai multe in fiecare zi decat ai crede tu ca este ok pentru organism.

Numarul caloriilor si sursele din care ar trebui sa le iei sunt si astazi un mister pentru multi dintre noi. A ne da seama cat ar trebui sa mancam zilnic este inca ceva ce nu este pe intelesul fiecaruia, desi traim intr-o tara in care Carmen Bruma si Olivia Steer sunt doua nume populare in aceasta sfera a alimentatiei.

Acum ca fiecare dintre cele doua femei are propria viziune asupra sanatatii si a unei alimentatii potrivite, pe langa adeptii lor foarte diferiti, ramane sa fie rumegat de fiecare dintre noi.

Si cu toate ca numarul caloriilor necesare este unic si se bazeaza pe mai multi factori precum varsta, gen si inaltime, o aproximatie generala poate fi un bun inceput atunci cand cautam sa ne pastram greutatea sau cand incercam sa slabim.

Decat daca nu esti o persoana care are o inaltime de sub 1,60 m, nu iti este recomandat sa consumi mai putin de 1600 de calorii pe zi. Mai putina mancare poate duce a o deficienta a nutrientilor esentiali si chiar la suprimarea sistemului imunitar. Iar de acolo si pana la aparitia diferitelor boli si tulburari nu mai este mult.

Insa, pe de alta parte, nici consumul de prea multa mancare nu este recomandat. Mai ales daca este vorba despre mancaruri prajite sau foarte condimentate. Acele masuri in plus de alimente ne pot face sa ne simtim grei, obositi si fara energie.

Numarul potrivit de calorii bazat pe nivelul tau de activitate

Pentru a estima cat de mult trebuie sa mananci intr-o zi, ar trebui sa te iei dupa activitatea fizica pe care o intreprinzi sau nu regulat.

  • Daca esti foarte activ

Daca faci exercitii, mergi la sala sau alergi pentru mai mult de o ora pe zi, ca femeie ar trebui sa consumi intre 2000-2500 calorii zilnic. Iar daca esti barbat, intre 2500-3000 calorii zilnic.

  • Daca ai o activitate fizica moderata

Daca faci sport timp de 30 de minute pana la 60 de minute pe zi, ca femeie ar trebui sa consumi 1900 de calorii iar ca barbat, 2500 de calorii.

  • Daca esti mai putin activ

Daca nu prea practici sportul, ai face bine sa nu depasesti ca femeie 1800 de calorii pe zi, si ca barbat 2200 de calorii pe zi.

  • Daca esti sedentar

O persoana care este mai mult sedentara, ca femeie ar trebui sa nu consume mai mult de 1600 de calorii iar ca barbat mai mult de 1800 de calorii.

Acum, daca ai inteles unde te incadrezi cu activitatea fizica zilnica, ai inteles si numarul caloriilor pe care ai voie sa il consumi ca sa te mentii in forma.

Sursa foto: roagri.ro

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata