Ce trebuie să știi despre laptele vegetal?

0 37

Tot mai multe persoane schimb laptele de vacă, de capră sau de oaie cu cel vegetal, rezultat din soia, migdale, ovăz sau cocos. Laptele vegetal este o alternativă pentru laptele obișnuit, mai ales dacă suferi de intoleranță la lactoză.

Ce trebuie să știi despre laptele vegetal

Vegetarienii și persoanele cu intoleranță la lactoză sunt cei care preferă laptele vegetal. Este slab în grăsimi și are un nivel ridicat de vitamine din grupa B. În plus, laptele vegetal este mai ușor de digerat decât laptele de vacă și poate fi inclus în numeroase rețete sau diete.

Este perfect pentru persoanele care au o digestie lentă sau care au probleme cu constipația. Laptele de soia conține la fel de multe proteine precum laptele de vacă, dar nu are același conținut de calciu.

Cel mai puțin nutritiv este laptele de cocos, deoarece nu conține în mod natural proteine, având doar o cantitate mică de calciu.

Nucile și migdalele sunt bogate în proteine și calciu, însă își pierd substanțele nutritive în timpul procesării.  Un neajuns al laptelui vegetal este absența vitaminei D, care este conținută de unele lactate.

Tabelul caloriilor:

  • Lapte de soia: 100 ml, Calorii: 54 kcal, Proteine: 3,3 g, Lipide: 1,8 g, Carbohidrați: 6 g
  • Lapte de migdale: 100 ml, Calorii: 13 kcal, Proteine: 0,4 g, Lipide: 1,1 g, Carbohidrați: 0,1 g
  • Lapte de ovăz: 100 ml, Calorii: 44 kcal, Proteine: 0,3 g, Lipide: 1,5 g, Carbohidrați: 6,8 g
  • Lapte de nucă: 100 ml, Calorii:  25,5 kcal, Proteine: 0,5 g, Lipide: 1,5 g, Carbohidrați: 3,5 g
  • Lapte de cocos: 100 ml, Calorii: 229 kcal, Proteine: 2,3 g, Lipide: 24 g, Carbohidrați: 6 g
  • Lapte de orez: 100 ml, Calorii: 46 kcal, Proteine: 0,3 g, Lipide: 1 g, Carbohidrați: 9  g
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.