Ciclismul și mersul pe jos – 2 alternative sănătoase de a face mișcare

0 270

Sănătatea fizică, psihică și emoțională a unei persoane reprezintă o combinație eficientă între alimentația variată, practicarea sporturilor și detașarea de agitația zilnică, alături de realizarea controalelor medicale și a testelor de rutină care sunt acoperite de o asigurare medicală. Acestea sunt câteva dintre principalele ingrediente care favorizează adoptarea unui stil de viață sănătos, bazat pe moderație.

Sportul este una dintre cele mai recomandate și accesibile activități, indiferent de performanța individuală, datorită faptul că încurajează jucătorii să rămână activi și sănătoși, să își dezvolte abilități de comunicare și să își sporească încrederea în sine. În timpul practicării sportului sunt exercitate și îmbunătățite abilitățile motorii și cognitive care, extrapolate, ajută practicantul să dea randament maxim în activitățile zilnice.

Sportul asigură beneficii la nivelul funcției pulmonare și a inimii, respectiv reduce afecțiunile medicale precum hipertensiunea arterială și osteoporoza sau densitatea osoasă redusă. Cu toate acestea, practicarea unui sport nu garantează sănătatea fizică, la fel cum accesul la o asigurare privată de sănătate nu înlocuiește grija fiecăruia față de sine.

În completarea acestei activități și, cu impact pozitiv important, vine mersul pe jos, fie că este practicat în drum spre serviciu sau la cumpărături, fie sub forma unei plimbări relaxante. De la pierderea în greutate, reducerea stresului, scăderea tensiunii arteriale și până la diminuarea riscului de a dezvolta boli cronice, mersul pe jos – chiar și pentru 30 de minute – are efecte pozitive la nivel fizic, emoțional și psihic.

Mersul pe jos este o activitate recomandată pentru toată lumea și reprezintă o alternativă pentru aceia care nu pot practica sporturi mai dinamice. Întrucât păstrarea motivației poate fi dificilă uneori, este importantă găsirea celor mai importante beneficii pentru menținerea rutinei:

  1. Crearea unei strategii de deplasare și diversificarea rutelor
  2. Utilizarea gadgeturilor pentru urmărirea performanței
  3. Angajamentul față de un prieten pentru plimbările zilnice
  4. Achiziționarea hainelor și pantofilor potriviți
  5. Alegerea momentului ideal din zi
  6. Stabilirea unor obiective măsurabile
  7. Adoptarea unui câine
  8. Alegerea mersului pe jos în detrimentul mașinii pentru distanțele mici

Activitățile individuale sau de grup practicate în aer liber sunt ideale. Cu toate acestea, o problemă din ce în ce mai pregnantă este poluarea, care poate afecta populația devenind, în unele orașe, fatală. Principalele componente ale poluării aerului în țările dezvoltate sunt:

  • Dioxidul de azot (din combustia combustibililor fosili)
  • Ozonul
  • Particule solide sau lichide suspendate
  • Oxizi de sulf

Cele mai recente date prezentate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) arată faptul că 9 din 10 persoane din întreaga lume respiră aer poluat, estimându-se faptul că, anual, poluarea provoacă 7 milioane de decese. În acest context, o asigurare medicală internațională, asemenea celei oferite prin intermediul brokerului de asigurare MediHelp Internațional, poate reprezenta o soluție care să permită controale periodice menită să indice posibile afecțiuni grave de sănătate, în fază incipientă. Mai mult decât atât, întrucât poluarea aerului este un factor care contribuie la apariția cancerului, accesul la NESAcard, care include investigații medicale inițiale, suport în navigarea medicală și second medical opinion, în cazul unui diagnostic cu cancer, poate face parte din strategia medicală a oricărei persoane.

Poluarea contribuie la deces atunci când particule fine de funingine, praf și alte materiale găsite în aer intră în plămâni și în sistemul cardiovascular. Important de menționat este faptul că, de cele mai multe ori, calitatea redusă a aerului contribuie la îmbolnăvire, nu este cauza principală a morții.

Persoanele cele mai susceptibile la dezvoltarea problemelor grave de sănătate din cauza poluării aerului sunt:

  • Cei care suferă de boală cardiacă, boală coronariană sau insuficiență cardiacă
  • Persoanele cu boli pulmonare
  • Femeile însărcinate
  • Lucrătorii în aer liber
  • Adulții în vârstă
  • Copii sub 14 ani
  • Atleții

În egală măsură, potrivit studiului realizat la Cambridge cu titul Can air pollution negate the health benefits of cycling and walking?, într-un număr restrâns de orașe, nivelul ridicat al poluării aerului ar putea depăși beneficiile activității fizice după 30 de minute de ciclism în fiecare zi. Mai mult decât atât, pentru o concentrație medie a poluării urbane, punctul de basculare va fi atins după șapte ore de ciclism pe zi, ceea ce face ca deplasările cu bicicleta să fie sigure și recomandate.

În concluzie, pentru menținerea unui stil de viață sănătos care să contribuie la calitatea vieții, se recomandă ciclismul și mersul pe jos, două alternative sănătoase și accesibile tuturor.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.