Cum combati pierderea motivatiei

De cate ori ai inceput si tu o noua activitate (cum ar fi un proiect personal sau un exercitiu de rutina), cu o explozie de entuziasm, numai ca la un moment dat sa simti ca iti pierzi motivatia initiala? Acest lucru duce adesea la depresie si te face sa renunti prematur. Cu totii experimentam, cel putin o data, acest gen de situatii. Dar, din fericire, cu un pic de gandire pozitiva si reflectie poti schimba la 180 de grade aceasta situatie neplacuta.

Cheia pentru valorificarea emotiilor consta in a le intelege. Modelul natural al activitatii umane este constituit din suisuri si coborasuri.

Atunci cand incepi un proiect nou, nu te gandesti decat la beneficiile lui, intrucat, pentru ca nu l-ai inceput inca, nu esti constienti de dificultatile implicate.

Acest aspect duce la o crestere de entuziasm si te ajuta sa acumulezi suficienta energie pentru a pune in practica orice idee. Persoanele creative cunosc foarte bine acel sentiment de euforie generat de gandul ca nimic nu poate sta in calea realizarii obiectivului.

Dezavantajul acestui val de energie este faptul ca se termina in mod inevitabil.
Cu cat cantitatea de energie consumata este mai mare, cu atat optimismul initial se diminueaza si se instaleaza oboseala. Acest lucru determina o pierdere de incredere. Combinatia de oboseala, rezultate slabe, si constientizarea  adversitatii iminente te face sa iti doresti sa renunti.

Iata asadar, cateva modalitati de a te organiza puternic impotriva negativismului:

Fii pregatit pentru o dezamagire, pentru un esec

Prin natura lor, emotiile isi pierd puterea atunci cand le intelegi. Daca vrei sa-ti dovedesti acest lucru, data viitoare cand te vei enerva, aloca-ti cateva momente pentru a reflecta asupra motivul din spatele emotiei. Analizand iti va fi usor sa vezi ca furia este cauzata in realitate de nsiguranta / egoism / gelozie, etc. Dupa ce ii vei intelege cauza, sentimentul de furie va disparea.

Aceeasi tehnica se aplica si in cazul pierderii motivatiei. In loc sa te lasi acaparat de negativitate, aloca-ti un moment sa-i analizezi cauza: poate ai obosit, poate te-ai plictisit, poate este dezamagit de rezultatele de pana acum, si asa mai departe.

Reevalueaza-ti strategia si motivarea

Depasirea unui prag emotional este ca gura de aer proaspat, pentru ca iti permite sa iti reevaluezi planurile dintr-o noua perspectiva. Initial esti captivat de propriul optimism, dar pe masura ce motivatia dispare apar tot mai multe “gauri” in plan.
In acel moment ai doua optiuni: fie te lasi demoralizat de negativism, fie folosesti aceste emotii negative pentru a identifica greselile si a le corecta.

De cele mai multe ori, atitudinea pesimista te poate face realist in privinta abilitatilor si asteptarilor tale.

Utilizeaza pierderea de motivatie ca pe o oportunitate de a reconsidera ceea ce reprezinta cu adevarat motivatia pentru tine.

Adevarul este ca, uneori, renuntarea este decizia corecta. Daca ai inceput sa faci ceva pentru motive gresite, cel mai probabil, pe parcurs, iti vei pierde motivatia. In aceste cazuri cel mai
In aceste cazuri, cea mai buna alegere este sat e opresti si sa te reorientezi spre lucruri care sunt cu adevart importante pentru tine.

Confruntarea cu suisurile si coborasurile emotionale este o experienta comuna tuturor oamenilor. Cel mai adesea acceptam emotiile ca fiind imposibil de controlat, tocmai pentru ca sunt puternice si apar aproape irational.

Dar, daca ne acordam suficient timp pentru a ne explora mecanismele interioare ale mintilor noastre, constatam ca la fel ca toate lucrurile emotiile respecta legea cauzei si efectului. Inarmati cu aceasta cunoastere, putem folosi emotiile in beneficiul nostru.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.