Cum sa să scapi de poftele culinare care te îngrașă

Creierul foloseşte cea mai mare parte din calorii. De aceea îţi dă continuu semnale să mănânci. Problema este că-ţi „dictează” să alegi dulciuri. Ele îţi dau energie un timp, apoi îţi fac iarăşi foame, din păcate, tot de ceva dulce.

Mănâncă la fiecare 3-4 ore

Dacă mănânci prea des, te vei simţi obosit şi vei căuta un stimulent în dulciuri. Nu-i indicat nici să iei masa mai rar, pentru că vei duce lipsă de glucoză (zahărul din sânge). Imediat ce nivelul acestuia va scădea, vei începe să ai poftă de dulce. Prin urmare, ar fi mai bine să nu laşi să treacă mai mult de 3 sau 4 ore între mese.

Și felul în care mănânci îți influențează silueta. Zahărul este eliberat în cantitate mai mică în procesul de digestie, dacă mănânci fără grabă. Având predilecţie pentru gustul dulce, tinzi să nu te mai bucuri de gustul acrişor sau amărui. Mâncând lent, regăseşti plăcerea fiecăruia şi renunţi să mai cauţi plăcerea dulciurilor.

Păcălește-ți pofta de dulce cu fructe

Dacă te cuprinde pofta de dulce, mănâncă fructe dulci. Pe lângă gust, câştigi fibre şi elemente nutritive. Fructele uscate, nucile, seminţele sunt cea o soluţie bună să alungi apetitul pentru dulce.

Nu sări peste masa de dimineață

O metodă simplă să scapi de pofta de dulce este să-ţi începi ziua cu un mic dejun sănătos. Nu te sfii să incluzi alimente care conţin proteine (ouă, carne roşie), fibre (cereale integrale), glucide (pâine integrală, cartofi fierţi), grăsimi (unt, brânză), care îţi menţin starea de saţietate.

Ia măsuri din vreme

Imediat ce observi că ai luat în greutate, planifică-ţi meniurile, monitorizează-ţi cu atenţie poftele şi alegerile culinare în general. Este imposibil să te ţii de dietă sau să-ţi menţii hotărârea de a reduce dulciurile din alimentaţie, dacă nu te organizezi puţin. Mănâncă la ore fixe şi doar ceea ce ţi-ai propus, în loc să te hrăneşti haotic.

Calculează-ți caloriile

Nu poți renunța la dulciuri? Le poți mânca mai rar sau evită să le păstrezi în casă, la îndemână. Prin urmare, n-ar fi rău să renunţi să le mai cumperi sau să scazi cantitatea de dulciuri pe care o mănânci de obicei până la circa 150 de calorii.

Sursa:   www.clicksanatate.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.