Din ce alimente putem procura vitamina D?

0 84

Vitamina D mai poartă numele și de vitamina soarelui pentru că este produsă natural de corp în momentul în care razele soarelui ajung pe piele și sunt absorbite. Vitamina D este benefică pentru dezvoltarea și menținerea oaselor puternice, dar deficiența ei crește riscul de fracturi, durere de cap cronică și osteoporoză.

Există câteva alimente fortificate cu vitamina D, pe care le poți include în dietă pentru a stimula producția de vitamina soarelui.

Ulei din ficat de cod. Acest ulei dens și bogat în substanțe nutritive conține o cantitate mare de acizi grași Omega-3, aflându-se în top pe lista alimentelor considerate sursă de vitamina D, în afară de suplimente. Recomandat este să se consume o lingură de ulei din ficat de cod. De asemenea, îl poți folosi în salate sau în smoothie.

Iaurt. Iaurturile bogate în proteine sunt fortificate și în vitamina D. Recomandat este să mănânci iaurt la micul dejun, alegându-l întotdeauna pe cel care nu are zahăr adăugat și pe cel mai sănătos. încearcă iaurtul grecesc; conține o cantitate mare de proteine.

Somon. Acest tip de pește popular este cunoscut pentru faptul că este o sursă excelentă de acizi grași Omega-3, proteine, minerale și vitamine (inclusiv vitamina D). Indiferent de cum îl pregătești – la cuptor, pe grătar, fiert – , este recomandat să alegi întotdeauna somonul proaspăt.

Lapte. Degresat, cu o cantitate mai mică de grăsimi sau integral, o cană de lapte este fortificat cu vitamina D. De asemenea, alternativele la laptele de vacă, inclusiv laptele de orez, laptele de nucă de cocos și laptele de migdale, pot sau nu avea o cantitate asemănătoare de vitamina D.

Ton. 3 linguri de ton conțin o cantitate potrivită de acizi esențiali grași Omega-3, potasiu, fosfor și vitamina A. În plus, este sursă importantă de vitamina soarelui (D). Alege întotdeauna tonul în apă. Conține mai multe calorii și o cantitate mai mare de acizi grași Omega-3.

Ou. Este vorba numai despre gălbenuș. Da, este adevărat că în gălbenuș se găsește sursa de vitamina D și de proteine, chiar dacă se spune că ouăle cresc colesterolul și nu trebuie mâncate în exces. Per total, oul este considerat un superaliment, fiind bogat în substanțe nutritive.

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.