Fructele de pădure, benefice pentru persoanele care suferă de diabet

23

Diabetul nu se însănătoșește, însă poate fi ținut sub control cu o alimentație sănătoasă și echilibrată. Iată care sunt fructele care au un conținut redus de carbohidrați și un indice glicemic scăzut, astfel că pot fi consumate și de persoanele bolnave de diabet.

Diabetul zaharat apare când organismul devine incapabil să utilizeze glucoza ca sursă de energie. Aceasta se acumulează în sânge, în loc să fie absorbită la nivel celular.

Un nivel mare al glicemiei în sânge poate duce la apariţia unor afecţiuni ca diabetul zaharat.

Fructele de pădure conțin mai puțini carbohidrați. Zmeura, murele, precum și afinele sunt un adevărat depozit de vitamine şi au un conținut redus de carbohidrați, ceea ce le face ideale pentru diabetici. Numite și „insulina verde“, afinele reduc nivelul de zahăr din sânge. În plus, consumul de afine ține la distanță complicațiile care pot apărea din cauza diabetului. Fructele pot fi consumate ca atare sub formă de ceai, dulceață sau suc, fără zahăr adăugat. Din frunzele uscate de afin poți prepara o infuzie, obținută din 2 lingurițe plantă, la o jumătate de litru de apă clocotită. Poți consuma 2-3 căni de ceai pe zi.

Cireșele, bogate în antioxidanți. Cireșele pot fi incluse în dieta diabeticilor, deoarece sunt bogate în antioxidanți și protejează celulele de acțiunea negativă a radicalilor liberi. Se recomandă aproximativ 200 grame pe zi, de preferat proaspete sau congelate.

Grepfrutul îți aduce un plus de flavonoide. Bogat în vitamina C, dar și în fibre solubile, grepfrutul este recomandat diabeticilor. Conține flavonoide care cresc capacitatea organismului de a reține insulina. Poți consuma o jumătate de fruct pe zi.

Strugurii îți acoperă necesarul de potasiu. Chiar dacă sunt dulci, strugurii se află pe lista fructelor cu indice glicemic scăzut. Datorită conţinutului ridicat de potasiu, strugurii sunt recomandaţi celor cu o tensiune arterială mare pentru combaterea efectelor sodiului asupra corpului. Așadar, un ciorchine mic reprezintă porția perfectă.

Portocalele reglează greutatea corporală. Portocalele sunt bogate în zahăr natural, conțin fobre, vitamina C și tiamină, care este implicată în metabolizarea glucozei. În plus, portocalele reglează greutatea corporal, care reprezintă un fator de risc pentru diabetici.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata