NU si DA. Ce sa mananci la pranz?

NU si DA. Ce sa mananci la pranz?

Evident ca stii: micul dejun este masa sfanta a zilei. Dar pentru cei care nu au cum si timp sa manance dimineata, masa de pranz este poate chiar si mai importanta. Insa, nici aici nu ai voie sa consumi anumite alimente sau gustari care in loc sa iti tina de foame, te vor stoarce de energie si te vor molesi.

Trebuie mereu sa alegi combinatia cea mai buna pentru a-ti mentine energia toata ziua. Fie ca lucrezi la birou, fie ca esti mereu pe fuga cu munca, fie ca esti student sau elev ori casnic, ia aminte la masa de pranz. Trebuie sa fie una echilibrata si sa-ti ofere cele mai bune resurse nutritive pentru toata ziua.

In urmatoarele randuri vei afla ce sa NU mananci la pranz, ce ai voie sa mananci si cum ar trebui sa o faci

  • NU paine alba

Chiar si daca mananci un sandvis la amiaza, nu este rau, atata vreme cat il umpli cu ceea ce trebuie. Insa, cel mai tare trebuie sa ai grija la painea pe care o folosesti cand il prepari. Acest tip de paine nu are fibre, in schimb are un index glicemic foarte mare, ceea ce poate sa iti creasca nivelul de zahar in sange.

Citeste si:  Afla care sunt cele mai bune 9 alimente bogate in fier pe care sa le consumi mai des

Ai putea spune DA, in schimb, painii integrala din seminte, pentru ca este mult mai nutritiva si satioasa.

  • NU sosurilor grele precum maioneza

Si ceea ce pui pe paine conteaza. Alaturi de legume, branza sau carne, ai grija la sosurile pe care le ungi pe painea pentru sandvis. Maioneza are foarte multe calorii.

De aceea, spune DA pastei de avocado(guacamole) sau pastei de pesto care este bogata in vitamine si minerale.

  • NU batoanelor de granola

Chiar daca ai auzit de la nutritionisti sau influenceri ca batoanele de granola sunt mai bune decat batoanele obisnuite de ciocolata, acestea sunt mai potrivite pe post de gustare si nu de masa de pranz. Intr-adevar au o valoare nutritiva mare, insa o masa de pranz trebuie sa fie compusa din alimente mai serioase si satioase.

Citeste si:  Cum sa folosesti otetul din cidru de mere pentru infrumusetare

Spune DA batoanelor de granola din cereale integrale fara zahar dar doar in cazul gustarii dintre mese sau a desertului de la pranz si nu a meselor principale. Sau le poti inlocui si pe acestea cu seminte, nuci sau fructe, dupa plac.

  • NU iaurtului cu arome

Iaurtul este clasificat drept aliment sanatos, insa este vorba despre iaurtul natural, a la greq pe care il gasesti in magazine. In schimb, variantele cu arome si coloranti sau conservanti au mult zahar si E-uri. Asta este clar. Fructele din ele nici macar nu sunt fructe adevarate.

Deci, spune in schimb DA iartului simplu, natur, plin de fibre in care poti adauga tu fructe adevarate sau seminte de chia daca doresti.

Sursa foto: blog.smartd.in

loading...

Citeste si:

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close