Simptomele lipsei de calciu

34
Calciul este un mineral foarte important pentru sănătate, în special pentru sistemul osos, jucând în același timp și un rol în menținerea sub control a greutății corporale și a tensiunii arteriale. Însă sunt foarte mulți oameni care se confruntă cu deficiența de calciu care, netratată, poate duce la mai multe afecțiuni.
  • Tensiune arterială crescută. Dacă valorile tensiunii arterială sunt mai mari decât de obicei și persistă, atunci există riscul să ajungi să suferi de hipertensiune arterială. De aceea, se recomandă să se includă în alimentație alimente bogate în calciu, cum sunt migdalele, produse lactate, varză și broccoli;
  • Carii dentare. De cele mai multe ori, cariile dentare sunt cauzate din cauza igienei orale slabe. Totuși, lipsa de calciu poate duce, de asemenea, la cavități dentare, care este des întâlnită la persoanele tinere și femeile însărcinate;
  • Oase fragile. Deficiența de calciu poate crește riscul de fracturare, pentru că oasele care nu au suficient calciu sunt foarte fragile. Se zice că până la vârsta de 30 de ani masa osoasă este bună, dar odată cu înaintarea în vârstă calciul nu mai este la fel de bine asimilat de oase. Recomandat este să incluzi în dietă mai multe alimente bogate în calciu;
  • Excesul de greutate. Creșterea în greutate poate fi provocată și de carența de calciu. Încearcă să incluzi mai multe produse lactate în dietă, mai ales pe cele cu un conținut scăzut de grăsimi pentru a pierde în greutate;
  • Unghiile fragile și slabe. Acesta este considerat cel mai frecvent simptom al deficitului de calciu. Pentru a îmbunătăți sănătatea unghiilor, include în alimentație alimente bogate în minerale (calciu), cum sunt smochinele, nucile, somonul, produsele lactate etc;
  • Crampe musculare. Având o crampă musculare din când în când este bine, dar, dacă persistă o perioadă mai lungă de timp, atunci ar trebui să mergi la un doctor cât mai curând posibil, deoarece acest simptom indică un deficit de calciu sever;
  • Iei suplimente de calciu pe stomacul gol. Se spune că suplimentele de calciu luate după micul dejun poate ajuta la o mai bună absorbție a calciului în organism. În afară de aceasta, ar trebui să iei împreună cu cu suplimentul de calciu și supliment de vitamina D, deoarece împreună acestea funcționează mult mai eficient.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata