Trateaza crampele musculare cu minerale si vitamine

0 31

S-a intamplat vreodata sa ai de-a face cu contractii involuntare ale muschilor, dureroase pana la disperare? Crampele musculare nu sunt un subiect cu care sa glumesti. Dau de furca atat sportivilor profesionisti, cat si celor carora le place un stil de viata activ si sanatos.

Se poate sa te confrunti cu crampele musculare in cazul mai multor grupuri de muschi. Adica in zona gambei, in fata sau spatele soldului, in zona bratelor, a mainilor sau chiar in zona gatului. Toate aceste crampe sunt dureroase si se pot produce din anumite motive.

Se poate sa simti asta din cauza suprasolicitarii muschilor, din cauza leziunilor musculare, a deshidratarii, a unei circulatii proaste a sangelui sau din cauza anumitor probleme medicale. Cel mai adesea, insa, este vorba despre o lipsa de anumite minerale si vitamine in corp.

Daaca intampini des astfel de situatii dureroase, atunci poate ca ar trebui sa consulti un doctor care sa-ti prescrie un tratament.

Poti sa tratezi crampele musculare si printr-un aport ridicat de minerale si vitamine

  • Magneziu. Daca ai o deficienta de magneziu, incearca sa obtii doza zilnica din acest mineral printr-o dieta sanatoasa. Cele mai bune alimente – surse de magneziu – sunt migdalele, bananele, avocado, fasolele, semintele de dovleac, tofu.
  • Potasiu. Un nivel scazut de potasiu in corp poate fi o alta cauza posibila a acestor crampe, la fel ca si a slabiciunii musculare si a oboselii. Pentru a mentine doza zilnica recomandata de potasiu in corp, consuma alimente potrivite pentru asta. Pe langa fructele enumerate mai sus care contin si potasiu de asemenea, consuma si kiwi, spanac, morcovi, piersici, mango, capsuni si portocale.
  • Calciu. Exista o legatura foarte mare intre sanatatea musculara si aportul de calciu din corp. Calciul este un electrolit implicat in functionarea nervilor si in contractia si relaxarea musculara. Asadar, daca duci lipsa de calciu, importa acest mineral in corpul tau consumand anumite feluri de alimente. Bea lapte degresat sau fara grasimi, mananca produse lactate, legume verzi, cereale integrale si citrice multe.
  • Sodiu. Atunci cand nivelul de sodiu scade din cauza deshidratarii sau din cauza transpiratia in exces, este foarte probabil sa ai de-a face cu crampele musculare. Si daca faci foarte mult sport si transpiri, trebuie sa te asiguri ca vei absorbi mai mult sodiu in dieta ta. Poate ca ar trebui sa adaugi un pic de sare la mesele tale zilnice.
  • Vitamina D. Aceasta vitamina este importanta pentru sanatatea oaselor. Daca ai un nivel scazut de vitamina D in sange, se poate sa resimti crampe ale muschilor. Te poti ajuta insa expunandu-te la soare timp de 10-15 minute. De asemenea, de ajutor sunt sursele de vitamina D aflate in peste, lapte sau galbenusuri de oua.

Sursa foto: huffingtonpost.com

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.