Tu stii secretele unei diete fericite?

Tu stii secretele unei diete fericite?

Dorinta de a avea un corp suplu, de invidiat, de a arata bine este mereu prezenta. Uneori sacrificiile sunt mari, iar directia este de multe ori spre dietele drastice. Se intampla asadar sa alegem un drum greu si sa ne abatem de la solutiile simple. Limitarile drastice nu sunt o rezolvare si nici schimbarile radicale. Tine cont ca un organism sanatos este lucrul cel mai important, iar cateva sfaturi iti pot fi de ajutor.

Mic dejun delicios

Vei spune ca dimineata sari peste micul dejun, treci direct la cafea, pentru ca asa te-ai obisnuit, pentru ca nu poti manca, pentru ca n-ai nici timp. Ajungi astfel ca pana la ora pranzului sa iti doresti sa rontai ceva, sa vrei un dulce pentru a prinde energie. Vei consuma mai putine alimente nesanatoase pe parcursul zilei.

Micul dejun are un rol important in alimentatie, este o masa principala care aduce regimului tau alimentar mai multi nutrienti, vitamine si minerale. Cercetarile au aratat ca micul dejun influenteaza pozitiv functia creierului si nivelul de energie.

Cateva idei pentru un mic dejun sanatos si rapid sunt: cereale integrale cu lapte, nuci si seminte, iaurt cu cereale si fructe proaspete, paine prajita cu unt si miere + lapte, oua posate sau fierte si paine prajita.

Indulcitori naturali in loc de zahar

Citeste si:  Recomandare de concediu: Viziteaza una dintre aceste tari frumoase!

In loc sa iti indulcesti cafeaua sau ceaiul cu zahar, incearca indulcitorii naturali, unul dintre acestia fiind popularul sirop de artar, o optiune mai buna decat mierea, dat fiind continutul foarte scazut de calorii. Asadar, este simplu, indulcitorii naturali iti bucura papilele gustative pentru ca au gust dulce, dar in acelasi timp au continut foarte scazut de calorii. In acest fel nu trebuie sa te privezi de la bucuriile culinare. Indulcitorii naturali sunt folositi la gatit pentru diferite toppinguri, sosuri si in prepararea mult iubitelor prajituri.

Alti indulcitori naturali de care sa tii cont sunt: Stevia, Eritritolul, Xilitolul, siropul de agave. Indulcitorii naturali ii vei gasi asadar in comert sub forme variate precum pulbere, pudra, sirop, tablete.

Gustari sanatoase

Tentatia de a te delecta cu un corn sau cipsuri dupa amiaza la serviciu este una mare. Dar ce ai zice sa iti faci un mic depozit cu niste superalimente: nuci, alune, fructe uscate (ideale pentru impatimitii de dulce), seminte crude?

Iaurtul degresat cu cereale este si el o optiune simpla pentru momentele cand foamea se instaleaza. Pastreaza-ti cerealele la birou, asadar, nu trebuie decat sa iei iaurtul cu tine dimineata cand pleci. Orezul cu lapte care iti aduce aminte de copilarie este o optiune satioasa si o gustare cu atat mai sanatoasa daca nu o vei prepara cu zahar, ci cu un indulcitor natural. Salata cu ton, un avocado, humusul, branza de vaci sunt alte idei de gustari pentru zilele lungi la job.

Diversitate

Citeste si:  Ce spune cainele tau despre tine

Este important sa ii asiguri organismului substantele nutritive de care are nevoie. Nutrientii esentiali sunt compusi pe care organismul nu ii poate produce, cel putin nu in cantitati suficiente. Astfel, aceste substante nutritive trebuie sa provina din alimente, lucru esential pentru prevenirea bolilor, crestere, sanatate.

Substantele nutritive se pot imparti in doua categorii: macronutrienti si micronutrienti. Macronutrientii sunt consumati in cantitati mari si implica alimente de baza ale alimentatiei care asigura energie corpului: proteine, carbohidrati si grasimi. Vitaminele si mineralele sunt micronutrienti. Organismul are nevoie de acesti micronutrienti pentru a-si sustine functiile. Exista 13 vitamine esentiale de care organismul are nevoie pentru a functiona in mod corespunzator, printre care vitaminele A, C, B6 si D. Mineralele, asemeni vitaminelor sustin functionarea corecta a organismului, fiind esentiale pentru multe functii ale corpului, inclusiv pentru oase si dinti puternici. Cele mai cunoscute minerale sunt: calciu, fier, zinc.

O dieta variata insemna un echilibru intre toate sursele de nutrienti de care organismul are nevoie.

loading...

Citeste si:

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close