Reportajul Variety „Battle Over CNN” a declanșat o adevărată bătălie mediatică

1

Au trecut 48 ore și lumea mass-media este încă în vâlvătaie în legătură cu un Variety despre CNN care ar fi plin de inexactități și care a stârnit proteste din partea mai multor subiecți. Reportajul de marți – scris de Tatiana Siegel-casts Jeff Zucker, fostul președinte al CNN care a fost destituit anul trecut, ca fiind într-o „căutare disperată și amară pentru a recuceri tronul CNN”, cu anecdote despre el călătorind în lume în căutarea unei rețele internaționale de investitori, inclusiv Jeff Bezos, Alex Soros, și oligarhul rus Roman Abramovici.

Rapid înainte și încercarea lui Siegel de a expune mizeria pare să fi declanșat o adevărată bătaie mediatică. Purtătorul de cuvânt al lui Zucker, Risa Heller, a negat că Zucker ar fi discutat vreodată despre cumpărarea CNN cu Bezos – sau cu oricine altcineva – și a spus că Zucker „nu s-a întâlnit sau a vorbit niciodată cu” Soros sau Abramovici. „Este uluitor să citești un articol care este atât de evident și agresiv fals”, a declarat Heller într-o declarație pentru Vanity Fair. „În numeroase ocazii, i-am făcut clar reporterului și editorilor săi că intenționau să publice nenumărate anecdote și presupuse incidente care nu s-au întâmplat niciodată. Ei au făcut-o oricum”. (Solicitat să comenteze răspunsul la articol, inclusiv apelurile la retractări, un Variety purtătorul de cuvânt a declarat Vanity Fair, „Variety susține articolul nostru de investigație despre CNN scris de unul dintre cei mai buni jurnaliști din domeniu.”))

În afară de presupusa ofertă de preluare a lui Zucker, Siegel primește, de asemenea, critici pentru ceea ce ea a descris ca fiind „climatul de trădare” lăsat în urma lui Zucker la CNN, precum și pentru „încercările din culise ale lui Zucker de a submina” ambele Chris Licht, succesorul său, și David Zaslav, directorul executiv al Warner Bros. Discovery. Zaslav l-a concediat pe Licht în iunie, în urma unui profil fulminant de 15.000 de cuvinte – scris de The Atlantic‘s Tim Alberta-despre anul dezastruos al lui Licht în fruntea rețelei de știri prin cablu.

Cu toate acestea, în Varietate sugerează că Licht a căzut victimă unui reportaj ieftin și a pus sub semnul întrebării „libertățile” jurnalistice pe care Alberta și le-a luat, cum ar fi „detalii și citate cheie neoficiale”. [that] au fost folosite în mod oficial”. Siegel a țintit, de asemenea, la adresa lui Puck Dylan Byers, care a făcut o cronică neobosită a epocii Licht (și a lucrat la CNN sub conducerea lui Zucker), ceea ce l-a transformat într-un personaj în articolul lui Alberta. Ea a susținut în mod specific că „conflictul de interese al lui Byers este mult mai profund decât o rudenie cu un fost șef”, subliniind că Zucker și Puck sunt amândoi reprezentați de Heller și afirmând că Byers nu a dezvăluit faptul că Zucker vorbise cu Puck despre o potențială investiție în start-up – un detaliu raportat de către New York Times luna trecută.

A urmat un torent de reacții negative în rândul șefilor de top din mass-media: Atlantic redactor-șef Jeffrey Goldberg a declarat marți la CNN că „Siegel a fost informat de către The Atlantic că acuzațiile erau complet false, dar cu toate acestea a decis să o defăimeze pe Alberta.” Potrivit lui Byers, co-fondatorul și redactorul-șef al Puck Jon Kelly de asemenea, „a trimis marți un e-mail autorului și editorilor articolului din Variety, în care a subliniat afirmațiile demonstrabil false”. Iar miercuri, TheWrap a relatat că „Penske Media Corporation, proprietarul Variety, a fost contactată de echipa lui Zucker cu solicitarea de a publica o retractare a articolului”.

Între timp, Byers și Alberta au luat ei înșiși pe Twitter pentru a respinge diferite aspecte ale poveștii. Alberta într-un serie de tweet-uri a mers punct cu punct, de la numărul de întâlniri pe care Siegel a spus că Alberta le-a avut cu Licht, până la afirmația ei că citatul acum celebru al lui Licht de la sala de sport – „Zucker nu ar putea face acest rahat” – a fost de fapt ceva ce Alberta a spus și Licht a repetat. „Dacă @Variety ar fi avut standarde editoriale reale, acest articol nu ar fi fost publicat niciodată, niciodată”, a declarat Alberta a scris. De asemenea, Byers a susținut miercuri că scena de deschidere din articolul lui Siegel – o întâlnire între un Zucker cu ochii în lacrimi și Zaslav la un hotel din Miami Beach – a fost plină de erori factuale. De asemenea, el a abordat acuzațiile lui Siegel privind conflictul de interese, recunoscând că Heller reprezintă Puck, dar susținând că nu a fost „în totalitate la curent” cu discuțiile lui Zucker cu angajatorul său despre o potențială investiție „până când a fost raportat în presă”. (Și lui Siegel i s-a spus acest lucru, dar nu l-a inclus)”.

Variety este, deocamdată, în așteptare. În ciuda apelurilor publice de corectare a înregistrărilor, CNN’s Oliver Darcy a relatat miercuri că publicația „a rezistat să ia astfel de măsuri, în afară de a elimina în liniște articolul scris de Tatiana Siegel, foarte criticat, de pe pagina sa de pornire online”. Dar erorile aparente, după cum scrie Darcy, „ridică întrebări serioase cu privire la procesul editorial de la Variety care a permis ca articolul lui Siegel să fie publicat.”



Sursa: www.vanityfair.com

Citește și
Spune ce crezi