Ce trebuie să știi dacă vrei să excluzi carnea din dieta ta

Vrei să renunți la carne și să adopți un stil de viață vegetarian? Tranziția nu este atât de dificilă precum pare, iar o asemenea schimbare îți poate aduce foarte multe avantaje. O dietă pe bază de plante te va ajuta să ai mai multă energie, să pierzi kilogramele în plus și să integrezi în alimentație mai multe fructe și legume. Totuși, există câteva informații pe care ar fi bine să le iei în calcul. Astfel, vei reuși să mănânci sănătos și echilibrat, fără să ai carențe de proteine sau alți nutrienți esențiali bunei funcționări a organismului.

Iată tot ce trebuie să știi atunci când vrei să renunți la consumul de carne!

1. Trebuie să incluzi alte surse de proteine în alimentația ta

Dacă ai de gând să renunți total la carne și la preparatele pe bază de carne (mezeluri, cremvurști etc.), va fi nevoie să găsești alternative vegetale pentru proteine și să le consumi frecvent. Proteinele sunt extrem de importante, la fel ca grăsimile și carbohidrații, echilibrul dintre ele fiind esențial. De aceea, odată ce nu vei mai mânca niciun fel de carne, va fi nevoie să integrezi în alimentație alte surse calitative de proteine. Nu îți face griji! Ai la dispoziție o gamă largă de opțiuni, de la quinoa și semințe de cânepă, până la tofu, tempeh și seitan. Acestea din urmă au o textură asemănătoare cărnii, astfel că vei putea „recrea o friptură” atunci când ai poftă de una.

2. Evită excesul de brânzeturi și carbohidrați

Mulți vegetarieni aflați la început de drum fac această greșeală. Pentru a umple golul lăsat de carne, mănâncă mai multă pâine și alimente ce sunt considerate „garnituri”: orez, piure, cartofi prăjiți sau brânzeturi. Aceste obiceiuri sunt nesănătoase pe termen lung și îți vor afecta silueta. O cantitate enormă de carbohidrați se va transforma în grăsime corporală. În plus, o alimentație săracă în fibre, cu foarte puține legume și fructe, îți va influența digestia într-un mod negativ, pe termen lung. Așadar, chiar dacă simți nevoia de mâncăruri consistente, nu exagera, când vine vorba despre paste, orez, brânzeturi și pâine. Dacă nu ai timp să gătești preparate mai complexe, comandă acasă sau la birou mâncare vegetariană delicioasă.

3. Integrează în dietă alimente consistente și nutritive

Pentru a evita excesul de brânzeturi și carbohidrați, integrează în noua ta alimentație năut, linte, fasole roșie sau neagră. Acestea fac parte din categoria leguminoaselor, sunt extrem de bogate în nutrienți și proteine și pot fi integrate într-o mulțime de preparate. În plus, sunt consistente și, consumându-le frecvent, te vei sătura mai repede, plus că îi vei oferi corpului hrană de cea mai bună calitate.

Pe lângă leguminoase, mai poți mânca și quinoa, budincă din semințe de chia, mei sau paste făcute din legume și cereale integrale.

4. Asigură-te că ai o alimentație diversificată

Când renunți la carne, ai ocazia să adopți o dietă variată sau să rămâi cu una săracă în nutrienți. Alege prima variantă și încearcă să incluzi alimente noi, cel puțin de câteva ori pe lună. Mănâncă legume sau preparate pe care nu le consumai de obicei și încearcă să combini gusturi noi. Vei descoperi arome delicioase și vei avea un stil de viață sănătos și echilibrat!

5. Fă-ți un set complet de analize înainte, apoi compară rezultatele peste câteva luni

O schimbare majoră, așa cum este renunțarea la carne, trebuie monitorizată. Fă-ți analizele de sânge înainte să faci pasul, ca să vezi care este starea ta generală de sănătate. Apoi, peste câteva luni sau peste jumătate de an, repetă aceleași analize și interpretează-le, alături de medicul tău. Dacă valorile s-au îmbunătățit, înseamnă că schimbarea îți aduce beneficii majore. Dacă valorile sunt mai puțin bune, este un semn că trebuie să acorzi mai multă atenție alimentației tale.

Acestea fiind spuse, renunțarea la carne îți poate îmbunătăți starea de sănătate, dacă e făcută corect și ții cont de informațiile de mai sus. Așadar, asigură-te că mănânci variat și că integrezi alimente nutritive în dieta ta zilnică!

Citește și
Loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.