Cum sa ai grija de tine inainte si dupa ce devii mama

Viitorul rol de mama iti va aduce o serie de temeri, obstacole, dar si surprize, iar tu poti fi pregatita pentru acestea prin simple obiceiuri care te incurajeaza sa ai grija de tine. Starea de sanatate fizica si psihica te va ajuta sa depasesti momentele grele si sa fii o mama buna pentru copilul tau. Nu incerca sa atingi perfectiunea si nu-ti aduce reprosuri. Viata de mama este o lectie pentru totdeauna, dar asigura-te ca nu uiti de ceea ce este important pentru tine. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa te bucuri de noua ta viata:

Documenteaza si pregateste-te

Pregatirea pentru acest capitol nou din viata ta inseamna documentare, pregatire practica si chiar consultarea cu alte mame prin intermediul grupurilor de pe platformele de socializare. Pentru a te obisnui cu ceea ce trebuie sa faci odata ce bebelusul tau ajunge pe lume si cum sa faci tot posibilul ca totul sa mearga bine, urmeaza un curs puericultura. Cu ajutorul acestuia vei putea depasi anumite temeri sau griji pe care le ai si care sunt justificate. Felul in care te adaptezi la noua viata si cum ai grija de bebelusul tau vor influenta viata de familie si armonia, dar fii constienta de lucrurile pe care le vei invata din experienta si prin incercari de toate felurile. 

Ai grija de sanatate

O mama fericita este una preocupata de starea sa de sanatate. Atat in timpul sarcinii, cat si dupa, va fi nevoie de o atentie speciala pentru tine. Fiecare dintre noi este responsabil de grija pe care si-o poarta, dar odata ce devii mama, ai o responsabilitate fata de intreaga familie. Copilul tau are nevoie de tine, iar tu trebuie sa previi toate problemele care va pot afecta pe amandoi. De exemplu, unul dintre controalele recomandate pentru femei este ecografia mamara. Aceasta trebuie facuta atunci cand simti ceva in neregula la nivelul sanului, precum un nodul. Este recomandat pentru toate femeile ca acestea sa faca verificari periodice acasa, prin palparea sanilor cu mainile ridicate, pe toata suprafata. Tine cont de faptul ca ecografia mamara ar trebui facuta anual de femeile cu varsta peste 30 de ani.

Fa sport

Chiar daca esti insarcinata si nasterea se apropie cu pasi repezi, asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la o viata activa. In special daca inainte erai pasionata de sporturi, fitness sau alergat, cele noua luni de sarcina pot deveni mai grele. In aceasta perioada esti obligata sa renunti la cel putin o parte dintre activitatile pe care le faceai in mod obisnuit, in special exercitiile grele, care implica un efort considerabil. Totusi, o femeie insarcinata nu trebuie sa stea doar in pat, acasa sau in spital. Poti merge la sala in continuare, iar daca ai un atrenor personal, acesta iti va putea face un program special pentru situatia ta. De asemenea, din cauza contextului creat de pandemie, antrenamentul de acasa este o solutie mai la indemana. Cauta programe de fitness pe platforme precum Youtube sau cu ajutotul aplicatiilor. Nu-ti fie teama nici sa apelezi la grupurile online de mamici, deoarece poti afla informatii pretioase de la femeile care au trecut prin aceleasi experiente.

O viata sanatoasa iti va aduce mai multe bucurii alaturi de cel mic si de intreaga familie. Renunta la obiceiurile proaste inca din momentul in care planifici o sarcina si profita de acest nou capitol pentru a avea mai multa grija de tine.

Sursa foto: Pexels.com

Citește și
Loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.