Tucker Carlson apare la Moscova, generând speculații despre un posibil interviu cu Putin

12

Tucker Carlson a fost văzut la Moscova în weekend, a anunțat canalul rusesc de telegramă Mash, ceea ce a stârnit speculații potrivit cărora fostul prezentator Fox News ar fi vizitat capitala rusă pentru un interviu cu președintele țării, Vladimir Putin.

Carlson, care întreține legături strânse cu fostul președinte Donald Trump și despre care se zvonește că ar putea fi ales vicepreședinte, a sosit joi la Moscova și a fost fotografiat la faimosul Teatru Bolșoi, unde se pare că a asistat la baletul „Spartacus”.

Încă de duminică, vestea a generat rumoare în rândul politicienilor americani. Reprezentantul Georgiei Marjorie Taylor Greene, care a fost prezentată la televiziunea de stat rusă datorită liniei în general pro-Rusia pe care a adoptat-o în urma invaziei Rusiei în Ucraina în februarie 2022, a scris pe X, fostul Twitter, că „Democrații și propagandiștii lor din mass-media au spasme la perspectiva ca Tucker Carlson să-l intervieveze pe Putin.

„Ei se simt îndreptățiți la poziția de gardian și cred că ei sunt cei care vă spun ce să gândiți și să credeți”, a adăugat Greene. „Avem o presă liberă în această țară și de oameni ca Tucker Carlson depindem pentru a spune adevărul!”

Fostul reprezentant al statului Illinois Adam Kinzinger, pe care Carlson l-a ironizat frecvent în emisiunea sa de la Fox News, a răspuns la știre pe X, fostul Twitter, numindu-l pe Carlson „trădător”. Kinzinger a descris anterior emisiunea lui Carlson ca fiind „complet malefică” și „plină de propagandă rusă”.

Deși motivele pentru care Carlson a călătorit la Moscova nu sunt imediat clare, prezentatorul de știri a fost mult timp un apărător vocal al regimului autoritar al lui Putin. El a venit în mod constant în apărarea președintelui rus după invazia Ucrainei, după care a devenit unul dintre cei mai mediatizați critici ai implicării SUA în război. El l-a numit pe președintele ucrainean Volodymyr Zelenskiy „transpirat și ca un șobolan” și a descris Ucraina ca fiind „un stat client pur al Departamentului de Stat al Statelor Unite”.

Retorica sa constant pro-Putin și anti-Ucraina i-a adus un loc proeminent la televiziunea de stat rusă, care prezintă frecvent comentariile sale. În 2022, când Carlson avea încă postul Fox News în prime-time, Mother Jones a relatat despre o notă pe care Kremlinul a trimis-o agențiilor de știri rusești de stat, cerându-le să „folosească cât mai mult posibil fragmente din emisiunile popularului prezentator Fox News Tucker Carlson”. Când Carlson a fost concediat de la Fox News în aprilie 2023, agențiile de știri rusești au sărit în apărarea sa cu titluri precum „Carlson a fost concediat din cauza reportajelor neînfricate despre Ucraina” The Washington Post a raportat la momentul respectiv.

În septembrie anul trecut, principalul canal de știri de stat din Rusia a început să facă publicitate la o emisiune de știri cu Carlson ca gazdă. Carlson a negat că ar fi avut cunoștință de acest program, numindu-l „alte prostii legate de Rusia”. „Nu am auzit niciodată de asta, sau de canalul respectiv”, a declarat el pentru Financial Times. „Bineînțeles, nu sunt gazda unei emisiuni la televiziunea rusă. Este absurd”.

Dar în aceeași lună, Carlson și-a arătat interesul de a-l intervieva pe Putin, declarând pentru revista elvețiană Die Weltwocheguvernul american l-a împiedicat să facă acest lucru. „Nimeni nu m-a apărat”, a declarat Carlson la acea vreme. „Nu cred că a existat cineva din mass-media care să spună: „Stai puțin. Poate că nu-mi place tipul ăsta, dar el are dreptul să intervieveze pe oricine dorește, iar noi avem dreptul să auzim ce spune Putin”.



Sursa: www.vanityfair.com

Citește și
Spune ce crezi