Care este cel mai nociv ulei pentru gătit şi nu ar trebui folosit niciodată.

229

Acum că a început sezonul rece, trebuie să avem și mai multă grijă de organismul nostru.

Astfel, pe lângă hainele groase și cănile mari cu ceai fierbinte, putem să ne folosim și de anumite uleiuri pentru a putea ajuta corpul să triumfe în fața frigului în mod inteligent și super gustos!

De asemenea, uleiul este nelipsit în orice casă. Ne place să-l folosim în mâncare pentru gustul gras și dulce pe care îl oferă. Deși papilele noastre gustative se bucură la auzul cuvântului „ulei”, doctorii au altă părere…

În plus, nutriția sănătoasă a devenit din ce în ce mai important pentru majoritatea românilor, fapt ce îi bucură pe medicii nutriționiști. Mai mult, un element foarte  important în bucătăria românească este uleiul. La fel ca în poveşti și în bucătărie avem de-a face cu două tabere: uleiuri bune și uleiuri rele.

Deoarece astăzi este o zi frumoasă de toamnă, iar soarele strălucește, vom păstra veselia și în acest articol și vom aborda doar „eroii” gastronomiei, anume uleiurile bune. Dacă alegem să le folosim, silueta noastră va fi încântată! Acestea îngrașă mai puțin și au un aport bogat de acizi grași esențiali, omega-3, antioxidanți și proteine, conform sfatulmedicului.ro.

Uleiuri bune pentru gătit

Alegeți întotdeauna uleiul lichid. Este mult mai sănătos decât untul sau margarina. În echipa „celor buni” intră în ajutorul gospodinelor:uleiul de măsline extravirgin, uleiul de rapiță, uleiul din semințe de in, uleiul de porumb, uleiul de avocado, uleiul de migdale, uleiul de nuci, uleiul din sâmburi de strugure, uleiul din alune și uleiul de susan.

Însă, medalia de aur merge la uleiul de măsline extravirgin!  Astfel, motivul principal pentru care acest produs se află pe primul loc este faptulă că e un ulei bogat în grăsimi mononesaturate. Adică grăsimi care scad colesterolul rău și ridică nivelul colesterolul bun HDL în organism.

Mai mult, acesta este recomandat persoanelor care suferă de probleme cu inima. Uleiul de măsline extravirgin furnizează o doză importantă de antioxidanti, care ajută la sănătatea cardiacă. De asemenea, gurmanzii laudă gustul său în preparatele simple, dar și în cele mai complicate.

Alternative sănătoase pentru ulei

În situaţia în care se numără printre noi persoane care au diverse probleme medicale ce îi împiedică să folosească ulei în bucătărie sau oameni care doresc să scape de câteva kg, avem soluția! Din fericire, putem să ne încântăm papilele gustative și fără să adăugăm ulei în mâncare. Desigur,  în ajutor ne sar câteva elemente pe care le are oricine în bucătărie, te asigur!

 Astfel că, poți încolui acest ulei cu:

-Hârtie de pergament.

De asemenea, poți coace carnea sau legumele folosind hârtie de pergament sau folie de aluminiu. Prin ea se păstrează umiditatea alimentelor, iar gustul va fi nemaipomenit!

-Zeama de lămâie.

Te poți bucura de o salată gustoasă și fără sosurile grase și uleioase. Alege să pui puțină zeamă de lămâie ca înlocuitor.

-Oala cu aburi.

Totodată, este recomandat să avem o oală cu aburi în casă, se dovește utilă în multe cazuri, chiar și acum, când vrei să scapi de ulei. Pregătește legumele și carnea la aburi în loc să le prăjești.

-Oțet balsamic.

Acest produs poate fi folosit când vrem să marinăm carnea.

-Spray de gătit.

În loc de ulei, poți unge tava de copt sau tigaia cu spray.

-Supă.

Chiar dacă nu ești un mare fan al supelor, să știi că poți folosi zeama rămasă de la supa de pui sau de vită pentru a face sosuri delicioase.

Citește și
Spune ce crezi