Ce măsuri să iei încă de la primele simptome de răceală?

Pe fondul unui sistem imunitar slăbit sau la schimbarea de anotimp, te poți confrunta de 2-3 ori pe an cu răceala comuna, unul dintre cele mai invocate motive pentru absenteismul de la serviciu.

Simptomele răcelii se manifestă gradual și pot sa însemne durere supărătoare în gât, tuse care nu te lasă să te odihnesti noaptea, nas înfundat, secreții nazale, voce ragușită, cefalee ușoară, dar si o stare subfebrila si iritabilitate. 

Ce faci când răcești?

Pentru că virusul se răspândește pe cale aeriană de la o persoană la alta (prin tuse sau strănut), evită contactul apropiat cu persoanele bolnave. Riscul de a răci crește și dacă urmezi un tratament cu medicamente care atacă sistemul imunitar. Evită să îți atingi nasul, gura și ochii dacă nu te-ai spălat temeinic pe mâini. Bea multe lichide – când te hidratezi cum tebuie, ajuți organismul să lupte cu boala. Stai departe de zonele aglomerate, mai ales în sezonul de vârf al epidemiilor de infecții respiratorii.

Pentru a reduce durata racelii sau chiar in scop preventiv, apeleaza la pastile pentru răceală fără rețetă, precum si siropuri, spray-uri, prafuri sau suplimente alimentare efervescente.

Să iei sau nu antibiotic?

Pentru ca este provocată de virusuri, nu de bacterii, răceala nu trebuie tratată cu antibiotic – virusul nu este distrus de antibiotice. Indicația este valabilă și în cazul gripei, care este tot o infecție de natură virală.

Poti folosi suplimente alimentare?

Exista studii care evidentiaza eficiența unor suplimente precum echinacea sau capsulele cu zinc în reducerea riscului de a răci sau în accelerarea vindecării după ce ai fost deja infectat cu un virus. Reține, însă, că acestea pot interacționa cu alte medicamente pe care, poate, le iei pentru o boala cronică, deci, este recomandat să ceri sfatul farmacistului.

Ce alte aspecte sunt importante?

Răceala este determinată de mai multe tipuri de virusuri care se multiplică la nivelul sistemului respirator. Simptomele răcelii ating un vârf in 2-3 zile de la debut, dar pot dura până la 10-14 zile până când acestea se ameliorează complet. Inarmeaza-te cu răbdare șii ai grijă de tine! Nu uita să te odihnesti suficient și să eviți activitățile stresante cel puțin pentru o perioadă, până te insănătoșești!

Citește și
Loading...
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.