Te antrenezi de zor, dar nu vezi rezultatele. De ce?

Poate fi incredibil de frustrant sa cheltui bani, timp si energie pentru antrenamentele de fitness si sa nu vezi deloc rezultatele sau sa vezi rezultate prea mici comparativ cu ceea ce visezi. Te antrenezi de zor, dar grasimea nu ti se topeste de pe abdomen si nici vorba sa vezi macar schitat acele patratele pe care ti le doresti.

Deci, ce se intampla?

Iata cateva intrebari pe care ar trebui sa ti le adresezi.

– Antrenamentul tau reflecta obiectivele tale?

Daca faci totul corect – mananci bine, faci miscare constant, te hidratezi corespunzator si dormi suficient – este posibil sa ai nevoie de o programare diferita.

O multime de persoane isi fac abonament la sala sau urmaresc tutoriale online pe YouTube si se intreaba de ce corpul lor nu raspunde la fel in fata acestor eforturi. Raspunsul ar putea fi faptul ca acele exercitii fizice nu sunt orientate spre nevoile tale individuale.

– Cum arata dieta ta? Cat de bine te odihnesti?

Sa bei multa apa, sa consumi mese hranitoare si sa dormi suficient – iata cativa factori esentiali pentru atingerea obiectivelor tale de fitness. Nu le ignora, pentru ca este posibil ca din cauza acestora sa nu obtii rezultatele pe care ti le doresti.

– Ceri prea mult de la tine?
Antrenamentele fizice ar trebui sa fie distractive si sa te faca sa te simti bine. Cu toate astea, daca nu iesi putin din zona ta de confort, s-ar putea sa nu pierzi in greutate asa cum iti doresti sau sa nu-ti imbunatatesti tonusul muscular.

Acelasi antrenament de fitness va avea aceleasi rezultate. Trebuie sa-ti depasesti taskurile pentru a face loc noilor adaptari fizice. De exemplu, poti face asta marind numarul de repetari efectuate sau cantitatea de greutati ridicata.

– Folosesti tehnicile adecvate?

Ca sa obtii maximum din rutina ta de fitness, pozitia este cheia. De exemplu, daca in timpul unui exercitiu ar trebui sa ai o anumita pozitie si tu ai de fapt alta pozitie, este posibil ca in final sa nu vezi rezultatele pe care le astepti.

– Te simti epuizat?

Gaseste ceva ce iti place sa faci, ceva legat de o provocare fizica. Daca ceri prea mult de la tine, s-ar putea sa te descurajezi si in cele din urma sa renunti la antrenamente. In schimb, incepe incet. Daca nu ai facut mai deloc miscare pana acum, nu-ti propune ca maine dimineata sa alergi 3 ore. Daca faci asta, te poti accidenta sau te poti epuiza din prima.

– Ti-ai setat obiective realiste de fitness?

Expertii in fitness recomanda sa-ti respecti rutina de antrenamente timp de cel putin doua luni ca sa poti vedea rezultate. Pierderea in greutate sanatoasa este de obicei de 0.4 – 1 kg pe saptamana, in timp ce acumularea musculara sanatoasa este de obicei de circa 0.4 kg pe saptamana.

Stabileste-ti obiective mici, specifice, legate de un proces, care te vor ajuta sa-ti atingi obiectivul final.

Prin urmare, in loc sa-ti stabilesti ca obiectiv sa pierzi 10 kg, mai degraba seteaza-ti ca scop 30 de minute de exercitii fizice pe zi, timp de 4 saptamani sau 7 mese de seara sanatoase timp de o saptamana.

Cu perseverenta si rabdare, analizand mai bine ceea ce functioneaza sau nu pentru tine, vei reusi sa-ti atingi obiectivele dorite.

Citeste aici si 7 lucruri amuzante despre temperatura corpului tau.

Citește și
Loading...
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.