11 beneficii pentru sănătate ale spirulinei

Spirulina este o algă folosită ca supliment nutritiv în special de către sportivi și vegetarieni, datorită conținutul său foarte bogat în proteine, vitamine și nutrienți. Extractele de spirulină au un rol puternic în stimularea sistemului imunitar, conțin antioxidanți și au proprietăți antiinflamatorii. Beneficiile pe care le asigură spirulina sunt însă mult mai numeroase. Iată 11 avantaje importante pe care le are un supliment cu spirulină de pe Planteea.ro.

1.Conține mulți nutrienți și puține calorii

O linguriță cu praf de spirulină uscată (7 grame) conține doar 20 de calorii și foarte multe substanțe esențiale pentru sănătatea organismului: 4 grame de proteine, 8 mg calciu, 2 mg fier, 14 mg magneziu, 8 mg fosfor, 95 mg potasiu, 73 mg sodiu, 0,7 mg vitamina C. Astfel, includerea unui supliment cu spirulină în dieta zilnică poate remedia unele deficiențe de minerale și vitamine.

2. Ajută la pierderea în greutate

Deoarece conține mulți nutrienți și foarte puține calorii, spirulina este ideală în curele de slăbire. În plus, pudra de spirulină creează senzația de sațietate. Tratamentul este însă de durată, deoarece pierderea în greutate apare după aproximativ 3 luni de consum. 

3. Stimulează digestia

Unele studii au arătat că spirulina poate contribui la menținerea sănătății sistemului digestiv, mai ales la persoanele în vârstă. Ține cont însă că, dacă ai probleme digestive, ar trebuie să consumi, pe lângă spirulină, și alte produse bogate în fibre.

4. Contribuie la scăderea glicemiei

Spirulina poate fi folosită de către diabetici ca remediu naturist, deoarece ajută la scăderea nivelului glicemiei. Studiile au arătat că există un efect benefic în cazul diabetului tip 1 și tip 2: suplimentul a contribuit la scăderea glicemiei, a crescut nivelul de insulină și a stimulat producerea de enzime hepatice. Sub nicio formă însă nu trebuie înlocuit tratamentul pentru diabet cu spirulina! Suplimentul poate fi consumat doar ca adjuvant.

5. Scade colesterolul

Mai multe studii au arătat că persoanele care consumă spirulină au un nivel mai scăzut al colesterolului „rău” (LDL colesterol), care crește riscul de boli cardiovasculare. În același timp însă, aceste extracte naturale cresc nivelul colesterolului „bun” din sânge (HDL colesterol). Suplimentul trebuie administrat timp de 3 luni, câte 1 gram zilnic.

6. Scade tensiunea arterială

Un efect benefic al consumului de spirulină a fost observat și la pacienții supraponderali care aveau hipertensiune arterială. După 3 luni în care au consumat zilnic spirulină, nivelul tensiunii a mai scăzut.

7. Previne bolile cardiovasculare

Pentru că ajută la scăderea tensiunii arteriale și a colesterolului, spirulina contribuie astfel la prevenirea bolilor cardiovasculare. Însă numai dacă este consumată regulat, alături de tratamentele recomandate de medic și în cadrul unui stil de viață echilibrat, cu o dietă sănătoasă.

8. Stimulează metabolismul

Persoanele care consumă câte 6 grame de spirulină zilnic au un metabolism mai activ, ard mai multe calorii și sunt mai pline de energie. Prin urmare, acest extract stimulează metabolismul și contribuie astfel la o stare generală de bine, dar și la pierderea în greutate.

9. Ameliorează alergiile

Spirulina ameliorează simptomele neplăcute ale rinitei alergice, provocată de contactul cu polen, praf sau păr de animale. Pentru că are efect antiinflamator, spirulina va reduce crizele alergice care se manifestă prin strănut, nas înfundat și mâncărimi.

10. Protejează de efectele nocive ale substanțelor toxice

Cercetătorii au observat un efect benefic al spirulinei și la persoane care au fost intoxicate cu mercur, arsenic, fluor sau alte substanțe toxice. Datorită ingredientelor pe care le conține, această algă poate reduce din efectele grave pe care le are asupra organismului expunerea la acești compuși nocivi. Desigur, spirulina nu trebuie să înlocuiască tratamentul special administrat la spital în cazul unor intoxicații de acest fel, însă poate ajuta dacă este administrată complementar.

11. Îmbunătățește starea psihică

Spirulina conține triptofan, un aminocid care ajută la producerea de serotonină. Persoanele care suferă de depresie și anxietate au un nivel mai scăzut de serotonină, de aceea se vor simți mai bine dacă vor consuma un supliment cu triptofan. Prin urmare, spirulina poate fi un supliment util și persoanelor cu anumite tulburări psihice, asigurându-le o stare psihică mai bună.

Spirulina ar trebui consumată după consultarea unui specialist în terapii naturiste, care să recomande doza potrivită în funcție de nevoile individuale. Din fericire, nu au fost observate reacții adverse la persoanele care au consumat acest supliment, el fiind bine tolerat de cei mai mulți pacienți.

esteto.ro
Loading...
loading...
Citește și
Loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.