5 feluri de ceai și beneficiile pentru sănătate ale fiecăruia!

Ceaiul este o băutură extrem de benefică sănătății, dar și… minții noastre. Ne poate relaxa sau, dimpotrivă, ne poate da energie pentru toată ziua… sau noaptea. depinde când îl bem însă. Unele tipuri de ceaiuri conțin cofeină și, în loc să ne pregătească de somn, mai degrabă ne agită.

Indiferent de motivele pentru care bem ceai, trebuie să recunoaștem că este o băutură potrivită atât pentru zilele bune, cât și pentru zilele rele. Când vrem să ne încălzim după o zi friguroasă, un ceai îndulcit cu miere este numai bun ca să meargă la suflet. Când nu ne simțim prea bine și simțim că ne ia o răceală, o cană de ceai cald parcă ne face să ne simțim instant mai bine. Ceaiul este una dintre cele mai bune opțiuni să îți începi ziua, pentru un mic dejun sănătos.

Însă și ceaiurile sunt de mii de feluri și toate au proprietăți diferite. Este bine să cunoaștem măcar diferența dintre ceaiurile principale și să nu le amestecăm. S-ar putea să nu avem rezultatul dorit doar pentru că nu am ales corect tipul de băutură. Spre exemplu, ceaiul negru este potrivit pentru scăderea nivelului de zahăr din organism, este benefic și pentru inima noastră și poate reduce riscul de atac cerebral și de cancer; ca să nu mai pomenim de proprietățile antioxidante care sunt destul de bine cunoscute. Poate de asemenea să scadă nivelul colesterolului LDL, așa numitul “colesterol rău” cum mai este cunoscut. Ceaiul negru conține cofeină și un aminoacid cunoscut sub numele L-Teanină. Acesta din urmă poate crește nivelul atenției și al focusului, așa că dacă facem calcule sau dacă jucăm Sudoku sau jocuri de cazinou, să nu uităm să luăm și un pliculeț de ceai negru. Ne va fi de mare folos să ne putem concentra mai bine și să facem calcule rapide.

Și ceaiul verde conțină cofeină și este un substitut foarte bun al cafelei. O ceșcuță normală de ceai verde poate conține între 15 și 40 mg de cofeină. Comparativ, o ceșcuță de cafea poate conține între 50 și 100 mg. Așa că, dacă bem ceva mai mult ceai verde, am avea cam aceeași cantitate de cofeină în organism ca după o cafea. Potrivit specialiștilor, limita de siguranță pentru un adult de peste 18 ani este de aproximativ 400 de mg de cofeină zilnic. Dar, cum suntem cu toții diferiți, unii dintre noi pot fi ceva mai sensibili la o cantitate mai mică de 400 mg. Cert este că ceaiul verde ne poate trezi imediat din starea de somnolență și putem înlocui oricând cafeaua cu el. Dacă, de exemplu, trebuie să terminăm un proiect și este foarte târziu în noapte, o ceașcă de ceai verde lângă tastatură este foarte utilă. Dacă suntem somnoroși într-o după amiază și încă nu am terminat treaba, atunci ar fi bine să ne facem o ceașcă de ceai verde. Odihna ar fi însă cea mai indicată și ar trebui să ne organizăm foarte bine să ne odihnim suficient și la orele potrivite din noapte.

Ceaiul alb ar fi bun în combaterea acneei și în scăderea în greutate. Ba mai mult, acest tip de ceai ne poate ajuta să avem și o dantură frumoasă și mai albă deoarece conține fluoruri, flavonoide și taninuri, care previn apariția cariilor și formarea tartrului.

Ceaiurile din plante sunt practic infuzii din plante, așa că nu se pune problema cofeinei. Seara, înainte de culcare, un ceai de mentă, mușețel sau rooibos ne va ajuta să avem un somn liniștitor și lung.

Ceaiurile cu arome au un miros ademenitor și au un și un gust foarte bun, însă să avem grijă de aromele artificiale. Acele ceaiuri nu aduc prea multe beneficii sănătății noastre.

După cum am putut vedea, ceaiurile sunt de foarte multe feluri. În funcție de motivul pentru care îl bem, ne putem alege și tipul de ceai preferat. Să încercăm pe cât posibil să alegem doar ceaiuri naturale ca să putem beneficia din plin de toate avantajele acestei băuturi.

Citește și
Loading...
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.