5 tratamente naturale care combat durerile de spate

0 695

Durerea de spate este una dintre cele mai comune afecțiuni cauzate de stilul de viață modern. Sedentarismul, stresul, statul pe scaun la birou pentru ore în șir sunt doar câțiva dintre cei mai importanți factori care conduc la apariția problemelor de sănătate manifestate la nivelul acestei zone a corpului. În cele ce urmează ți-am pregătit o listă cu 5 tratamente naturale care dau roade dacă durerile de spate se află în faza incipientă!

 

  • Băile calde

 

Căldura se numără printre cele mai bune remedii pentru ameliorarea durerilor de spate. Așadar, băile calde se recomandă în cazul în care suferi de dureri lombare sau localizate în zona coloanei vertebrale. Pentru o eficiență crescută, adaugă în apa de baie câteva prafuri de sare de mare, care are rolul de a reduce inflamația și de a induce o stare de relaxare. Uleiurile esențiale pot fi și ele o alternativă pentru sarea de mare. Aproximativ 30 de minute este un timp optim în care acest remediu să-și facă efectul.

 

  • Fă mișcare

 

Deși poate am fi tentați să credem că repausul fizic este un remediu pentru durerile de spate, specialiștii ne contrazic. Statul îndelungat în poziția culcat va agrava simptomele, tocmai de aceea, în timpul somnului se recomandă să dormi cu o pernă sub genunchi, dacă obișnuiești să dormi pe spate. Câteva exerciții pentru spate care să nu solicite intens corpul sunt și ele indicate în acest caz. Chiar și atunci când suntem la birou se recomandă să efectuăm mișcări ușoare și să ne ridicăm de pe scaun o dată la aproximativ 50 de minute.

 

  • Aplică gheață

 

În cazul în care durerea de spate este puternică, un remediu rapid și la îndemâna oricui este aplicarea cuburilor de gheață pe zona afectată. Gheața va estompa senzația de disconfort, împiedicând nervii să mai conducă semnale dureroase la nivelul creierului. Pune gheața într-un prosop și aplică pe zona dureroasă pentru 20-30 de minute. Poți repeta această procedură ori de câte ori resimți disconfortul durerilor de spate.

 

  • Consumă lapte

 

Oasele au nevoie de calciu pentru a dezvolta și a se menține sănătoase, iar adesea aportul de calciu îl obținem din lapte. Pentru a întări oasele și pentru a preveni apariția durerilor de spate este important ca produsele lactate să nu lipsească din dieta noastră zilnică. Persoanele care au intoleranță la lactoză pot consuma alte categorii de alimente bogate în calciu, cum ar fi peștele, spanacul, varza, broccoli. De asemenea, un rol important îl au și produsele ce conțin vitamina D și magneziu(banane, legume verzi, cereale etc), care ajută la fixarea calciului în oase.

 

  • Bea ceai de mușețel

 

Mușețelul este una dintre plantele care au efecte calmante, benefice pentru țesutul muscular inflamat. Prepară un ceai dintr-o lingură de flori de mușețel într-o cană cu apă fiartă și lasă-l la infuzat pentru 15 minute. 2-3 cești de ceai de mușetel consumate zilnic sunt suficiente pentru a ameliora durerile de spate.

loading...

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.