Marea Britanie va investiga oferta susținută de Abu Dhabi pentru grupul Telegraph

8

Deblocați gratuit Editor’s Digest

Marea Britanie urmează să analizeze oferta RedBird IMI, finanțată de Abu Dhabi, de a prelua Telegraph Media Group, o decizie care alimentează și mai mult incertitudinea cu privire la proprietatea ziarului național de dreapta în perspectiva următoarelor alegeri generale.

Ministrul Culturii, Lucy Frazer, a declarat joi că transferul de proprietate a acțiunilor către RedBird IMI va fi analizat cu ajutorul unei notificări de intervenție în interes public pentru a începe o investigație de către Ofcom, autoritatea de reglementare în domeniul mass-media, și de către Autoritatea pentru concurență și piețe.

Aceasta a declarat că decizia sa se bazează pe necesitatea „prezentării corecte a știrilor și a exprimării libere a opiniilor în ziare”, atât CMA, cât și Ofcom fiind rugate să prezinte un raport până la 26 ianuarie 2024.

Decizia aruncă incertitudinea într-un proces complex pentru a determina cine va succeda familiei Barclay ca proprietar al Telegraph și al publicației surori The Spectator, care au fost puse sub administrare judiciară de Lloyds Banking Group vara trecută.

Însă decizia nu reprezintă un eșec total pentru RedBird IMI. Compania de investiții cu sediul în SUA se temea de o investigație mai amplă asupra primei părți a tranzacției propuse, prin care familia Barclay ar fi rambursat împrumuturile acordate de Lloyds cu finanțare prin împrumut de la Redbird IMI.

Acest lucru ar permite familiei să preia temporar din nou controlul asupra grupului Telegraph. RedBird IMI intenționează apoi să convertească datoriile acordate familiei în acțiuni complete ale grupului.

Decizia lui Frazer vine în urma îngrijorărilor exprimate de parlamentarii conservatori cu privire la riscurile la adresa libertății presei în Marea Britanie, ca urmare a unui acord de vânzare către un fond de investiții a cărui finanțare provine în cea mai mare parte din Abu Dhabi. RedBird IMI este deținut în proporție de 75% de către International Media Investments al șeicului Mansour bin Zayed al-Nahyan, dar este condus de fostul șef al CNN, Jeff Zucker.

RedBird IMI a promis că va păstra independența editorială a titlurilor cu un consiliu de supraveghere separat. Directorii independenți existenți numiți de Lloyds, conduși de Mike McTighe, șeful Openreach, vor fi menținuți pentru a supraveghea ziarul în timpul investigației, precum și pentru a anula tranzacția în cazul în care autoritatea de reglementare se pronunță împotriva tranzacției de conversie a datoriilor în acțiuni.

Ofertantul a insistat, de asemenea, asupra faptului că finanțatorii săi din Orientul Mijlociu nu joacă niciun rol în gestionarea activelor sale.

Într-un interviu, Zucker a criticat ziarele rivale care au lansat o „bătaie cu noroi” susținută după ce au apărut detaliile ofertei sale, inclusiv cele care doresc, de asemenea, să cumpere titlurile.

În cazul în care rambursarea datoriilor se va desfășura conform planului, Lloyds va recupera întreaga datorie de 1,1 miliarde de lire sterline datorată de Barclays, pe care a redus-o în contabilitate.

RedBird IMI intenționează să utilizeze 600 de milioane de lire sterline din acest împrumut pentru achiziționarea Telegraph Newspaper Group. Lloyds a solicitat deja fonduri pentru a rambursa împrumutul, potrivit unor persoane apropiate procesului. Documentele finale mai trebuie să fie semnate înainte de sfârșitul săptămânii, iar plata este așteptată luni, au precizat aceștia.

Restul datoriei față de Lloyds va fi rambursat direct de IMI și apoi va fi schimbat într-un împrumut corespunzător către Very Group, grupul de servicii financiare și de retail deținut de familia Barclay.

Oferta RedBird IMI a scurtcircuitat un proces de licitație pentru vânzarea titlurilor, care ar fi trebuit să aducă în total aproximativ 600 de milioane de lire sterline.

Decizia miniștrilor de a nu interveni pentru a opri rambursarea datoriei va fi o lovitură pentru ofertanții rivali, care ceruseră guvernului să examineze întreaga tranzacție.

Printre ceilalți pretendenți se numără miliardarul fondului de investiții Sir Paul Marshall; DMGT, proprietarul Daily Mail; și News Corp, proprietarul The Times. Aceștia sunt așteptați să depună mărturie împotriva RedBird IMI în timpul anchetei, în speranța că afacerea va fi blocată.

Sursa: www.ft.com

Citește și
Spune ce crezi