Sfaturi Despre Suplimente Proteice și Antrenament Pentru Dezvoltarea Musculară Sănătoasă

Dezvoltarea masei musculare este un proces prin care poți obține silueta mult visată, un corp tonifiat și mai ferm. Însă acest rezultat implică multă răbdare și perseverență în timp. Activitatea fizică trebuie suplimentată de o nutriție corectă, deoarece acestea sunt elementele de bază. Mai departe vom prezenta câteva sfaturi interesante pentru dezvoltarea masei musculare, astfel încât să scurtezi parcursul spre obținerea rezultatului dorit.

 

  • Consumă doar alimente cu valoare nutritivă

Activitatea fizică este corelată cu alimentația sănătoasă, precum am menționat anterior. Și este normal să fie așa. Antrenamentul de calitate necesită o anumită cantitate de energie. În mod clar, combustibilul pentru organism ar trebui să provină dintr-o alimentație care să îi furnizeze vitamine, minerale pentru funcționarea optimă. Dacă ți-ai propus ca anul acesta să îți dezvolți masa musculară, atunci asigură-ți întotdeauna aportul adecvat de proteine, carbohidrați și grăsimi.

 

  • Optimizează distribuția masei

Pentru a-ți împlini obiectivele referitoare la sănătate și antrenamente este important ca aportul mare de energie să fie distribuit rațional pe parcursul zilei. Lipsa hranei suficiente și a unei cantități prea mici de energie încurajează organismul să producă mai puține proteine musculare noi.

 

Acest proces face ca descompunerea proteinelor musculare să depășească producția de noi proteine musculare. Acest proces natural rezultă pe termen lung fie în dezvoltarea masei musculare, fie în pierderea acesteia. Pentru a te asigura că procesul de producție a proteinelor noi îl depășește pe cel de defalcare a acestora, trebuie să crești aportul de proteine. De aceea se recomandă să consumi 5-6 mese echilibrate pe zi, la fiecare 3-4 ore.

 

  • Nutriția înainte și după activitatea fizică

Masa de dinaintea începerii activității sportive influențează nivelul necesar de energie care condiționează rezultatele maxime sportive. Este indicat ca masa mai consistentă să fie luată cu aproximativ 2-3 ore înainte de antrenament. Ulterior este sugerată gustarea cu o oră înainte de începerea antrenamentului, precum o banană sau un baton proteic. Post-antrenament este de preferat să consumi un supliment proteic din zer în shake-uri și cazeină micelară.

 

  • Stabilește și urmează un plan de antrenament

Studiile arată că rutina ideală pentru rezultate vizibile implică 3-5 ședințe de antrenament pe săptămână, în care să combini grupele de mușchi mari și mici într-o sesiune unică și să exersezi fiecare categorie la fiecare trei zile. Poți împărți antrenamentele pe grupe de mușchi de-a lungul mai multor zile, alternând două antrenamente pentru partea superioară și unul pentru partea inferioară în fiecare săptămână.

 

  • Folosește exerciții compuse

Rutina ta sportivă ar trebui să implice exerciții compuse a căror execuție solicită mai multe articulații simultan. Exercițiile compuse includ: genuflexiuni, flotări, step-up, ridicări sau fandări. Pentru rezultate satisfăcătoare ar fi bine să combini aceste exerciții compuse cu o cele izolate.

 

  • Respectă procesul de regenerare

Antrenamentele intense și repetate conduc la degradarea țesutului muscular. Mai departe, mușchii se deteriorează și au nevoie de un proces de regenerare pentru a deveni mai puternici. Lipsa perioadei de regenerare poate provoca leziuni, febră musculară, simptome care vor îngreuna exercițiile pentru dezvoltarea maximă a mușchilor.

 

De asemenea, nu trebuie subestimată importanța somnului de calitate, a programului de 7-8 ore de odihnă și respectarea unui plan de antrenament corespunzător limitelor tale.

 

Suplimentele nutritive: ce ne recomandă specialiștii?

 

Suplimentele cu proteine sunt elementele cheie care vor eficientiza antrenamentele și vor oferi un boost de energie pe tot parcursul zilei. Mai departe, medicii propun câteva tipuri de suplimente de bază concepute pentru a dezvolta masa musculară.

 

  • Pulberile proteice

Pulberile proteice sunt un ‘’must-have’’ în materie de suplimente nutritive. Prioritatea acestui supliment este de a furniza organismului o doză rapidă de proteine de calitate, atât de necesară pentru sănătatea masei musculare. Pudra proteică poate fi consumată oricând pe parcursul zilei, în shake-uri sau în diverse alte rețete speciale fitness.

 

  • Creatina

Rolul creatinei este acela de a ajuta mușchii să producă energia necesară unor antrenamente intense, precum ridicările de greutăți sau altele. Aportul optim de creatină variază între 3-5 grame pe zi, pe termen lung și fără pauze.

 

  • Proteina de orez

Ca majoritatea pudrelor proteice, proteina de orez contribuie la reducerea excesului de grăsime. Așadar, multe persoane care doresc să piardă kilogramele în plus, nu ajung la rezultatul dorit din cauza consumului insuficient de proteine. Pudra proteică din orez este soluția rapidă prin care asiguri corpului cantitatea optimă de proteine și în același timp menții greutatea corporală în parametrii normali.

 

  • Proteina din mazăre

Proteina din mazăre este tolerată excelent de sistemul digestiv și de țesutul muscular. Acest aspect este unul benefic, deoarece procesul lent de asimilare și digerare a proteinelor conduce la senzații de balonare și gaze.

 

Procesul de dezvoltare a masei musculare are nevoie de timp, efort permanent, consecvență, urmarea unui plan de antrenament și a unor principii de bază care țin de alimentație și odihnă. Asigură-ți întotdeauna doza suficientă de energie care să alimenteze organismul, în special în timpul antrenamentului. Ia în calcul rolul aportului corect de proteine, a depășirii limitei și a perioadei necesare pentru regenerarea musculară.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata