Premiul Nobel pentru chimie a fost câștigat în 2021 de cercetătorii Benjamin List şi David W.C. MacMillan

Miercuri 6 octombrie, oamenii de ştiinţă Benjamin List şi David W.C. MacMillan au fost răsplătiţi pentru munca lor cu premiul Nobel pentru chimie pe anul 2021, potrivit unui anunţ făcut de Goran K. Hansson, secretarul general al Academiei Regale de Ştiinţe din Suedia, informează nobeleprize.org.

Astfel, laureaţii din acest an au fost premiaţi pentru „dezvoltarea organocatalizei asimetrice”, a menţionat Goran K. Hansson.

În anul trecut, premiul Nobel pentru chimie a fost atribuit cercetătorilor Emmanuelle Charpentier şi Jennifer A. Doudna pentru dezvoltarea unei metode de editare a genomului, notează Agerpres.

În plus, cu excepţia distincţiei acordate în domeniul economiei, premiile Nobel au fost create de magnatul suedez Alfred Nobel (1833-1896), inventatorul dinamitei.

În anul 2021, fiecare premiu Nobel va fi însoţit de un cec în valoare de 10 milioane de coroane suedeze, adică aproximativ 1,1 milioane de dolari.

De asemenea, sezonul premiilor Nobel din acest an a debutat luni 4 octombrie, odată cu ,atribuirea premiului pentru medicină care a revenit cercetătorilor David Julius şi Ardem Patapoutian, premiaţi pentru descoperirea receptorilor de temperatură şi de atingere.

Marţi 5 octombrie,  a fost acordat premiul Nobel pentru fizică, acesta revenindu-le  cercetătorilor Syukuro Manabe, Klaus Hasselmann şi Giorgio Parisi, recompensaţi pentru studii ce au vizat sistemele fizice complexe.

Aşadar, după atribuirea premiului Nobel pentru chimie, decernat miercuri cercetătorilor Benjamin List şi David W.C. MacMillan pentru dezvoltarea organocatalizei asimetrice, sezonul premiilor Nobel din 2020 va continua cu decernarea premiului pentru literatură, pe 7 octombrie, şi a premiului pentru pace, pe 8 octombrie.

De asemenea, premiul Riksbank Sveriges în Ştiinţe Economice în Memoria lui Alfred Nobel va fi anunţat în data de 11 octombrie.

Sursa: digi24.ro