Lucrul prin durere: gestionarea revenirii la locul de muncă după o pierdere

4

Nu există o modalitate ușoară de a reveni la „normal” după ce ați trecut printr-o pierdere devastatoare. Sentimentele dvs. sunt brute și este posibil să aveți emoții confuze, de la furie până la neîncredere liniștită, iar acordarea de timp pentru a vă îndurera este foarte importantă.

Cu toate acestea, revenirea la locul de muncă nu este un lucru pe care îl puteți evita atât de mult timp pe cât v-ați dori. Revenirea la serviciu în timp ce încă vă procesați emoțiile și vă vindecați este un lucru care nu este ușor de realizat și este foarte important să primiți tot ajutorul pe care îl puteți obține de la prieteni, colegi și chiar de la managerul dumneavoastră.

Colegii dvs. vă pot evita de teamă să nu spuneți un lucru greșit. Unii s-ar putea chiar să se poarte ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat, dar numai pentru că nu vor să aducă o durere suplimentară în viața dumneavoastră, dar nu uitați că fiecare face față durerii în mod diferit.

Experiențe pe care le-ați putea avea

  • Încredere excesivă (senzația că ești bine când nu ești), ceea ce duce la luarea unor decizii greșite.
  • Reducerea moralului și a motivației.
  • Probleme de concentrare, care pot duce la greșeli.
  • Dificultățile în a vă controla emoțiile vă pot copleși capacitatea de muncă.

Este foarte important să dețineți controlul în timp ce vă aflați la serviciu. Menținerea unei ocupații la locul de muncă poate întări ideea unei constante liniștitoare în timpul unei perioade turbulente.

Iată 5 pași ușori pentru a vă ajuta în procesul de vindecare

  • Comunicați
  • Cereți sprijin
  • Politica organizațională
  • Concentrare și organizare
  • O provocare

Comunicarea cu managerul tău este esențială

Primul lucru pe care trebuie să îl faceți atunci când vă întoarceți la locul de muncă după o pierdere sau după încheierea unei relații ar fi să vorbiți cu managerul dumneavoastră. Indiferent dacă decideți să faceți acest lucru în persoană, prin e-mail sau la telefon, este irelevant, atâta timp cât o faceți. Anunțați-l ce s-a întâmplat și spuneți-i de ce aveți nevoie. S-ar putea să aveți nevoie de timp liber pentru a face pregătiri și pentru a fi alături de familie, de exemplu. Anunțați-vă managerul dacă există ceva la locul de muncă care necesită atenție imediată. Includeți o dată de revenire la locul de muncă și anunțați-l cum să vă contacteze.

Sprijin din partea colegilor

Depinde de dvs. dacă doriți să le spuneți colegilor dvs. mai multe despre situația dvs. actuală. Cu toate acestea, rețineți că majoritatea colegilor dvs. pot fi o sursă binevenită de putere și de sprijin voluntar. Unii dintre colegii dumneavoastră s-ar putea să se simtă nesiguri cu privire la modul în care trebuie să reacționeze la doliu și s-ar putea să nu știe cum să acționeze în preajma dumneavoastră. S-ar putea să nu fie dispuși să vă întrebe cum vă simțiți pentru a nu vă supăra. Dacă vă întreabă, fiți sincer. Simplul fapt de a spune: „Nu mă simt bine acum” le poate arăta că aveți nevoie de sprijin.

Politica organizațională

Întrebați la departamentul de resurse umane care este politica organizației dumneavoastră. Mulți angajatori vor oferi o formă de concediu de compasiune pentru decesul unui membru apropiat al familiei sau pentru o relație semnificativă. Ideea principală este să vă acordați timp pentru a jeli și să nu vă grăbiți să vă întoarceți la serviciu.

Concentrează-te și organizează-te

Ocupă-ți mintea cu sarcini mici, cum ar fi să mănânci bine, să uzi plantele și să faci ordine în birou. Munca necesită atenție, dar supărarea poate fi o sursă de distragere a atenției. Scrieți totul și faceți o listă de lucruri de făcut pentru sarcinile zilnice, întâlniri și termene limită.

Găsiți-vă un refugiu sigur în care să vă puteți retrage dacă vă simțiți brusc copleșit de emoții și aveți nevoie de un moment pentru a procesa și poate chiar a plânge. Ar putea fi mașina ta, o scară, un birou gol sau un petic de iarbă în spatele clădirii de birouri.

Provocarea

Nimic nu este mai dificil decât să fii nevoit să mergi mai departe atunci când nu ești pregătit. Revenirea la locul de muncă va fi o provocare enormă și, de asemenea, s-ar putea să fie lucrul de care aveți cea mai mare nevoie.

Nu uitați să nu vă simțiți jenat să cereți ajutor atunci când vă aflați în nevoie. La urma urmei, suntem cu toții oameni. Profitați de tot sprijinul care vă este oferit.


Carole Spiers

Carole Spiers este directorul executiv al unei companii britanice de consultanță în domeniul gestionării stresului și al bunăstării. Este invitată la BBC și este autoarea cărții Show Stress Who’s Boss! Carole este un vorbitor internațional de motivație și este solicitată în mod regulat de presa națională și de mass-media pentru comentarii. Este președinta Asociației Internaționale pentru Managementul Stresului. [UK]fondatoare a Zilei de conștientizare a stresului, membră și fostă președintă a Professional Speaking Association, Londra. www.carolespiers.co.uk.

Sursa: bmmagazine.co.uk

Citește și
Spune ce crezi