Stăpânirea concentrării în lumea modernă

1

Cât de des vă găsiți tras de la sarcinile dvs. de către distrageri pe parcursul zilei? Răspunsul pentru majoritatea dintre noi este „de multe ori”.

Imaginați-vă acest lucru: lucrați cu sârguință la un raport și, dintr-o dată, o notificare de e-mail apare pe ecran. Este nevoie de o persoană rară pentru a rezista impulsului de a trage cu ochiul și de a se întreba despre conținutul acesteia. Vă desprindeți de sarcina curentă și vă scufundați în ceva cu totul diferit. După ce vă ocupați de această distragere a atenției, vă întoarceți la raport, doar pentru a vă întreba: „Unde rămăsesem?”.

Înmulțiți acest scenariu cu nenumărate întreruperi în fiecare zi și apoi luați în considerare efectul cumulativ pe parcursul unei săptămâni, al unei luni și al unui an întreg. Cât timp prețios estimați că ați irosit în 12 luni? Și nu este vorba doar de timp pierdut; este vorba de calitatea muncii dumneavoastră. Schimbarea constantă a atenției de la o sarcină la alta vă perturbă concentrarea și vă împiedică capacitatea de a excela în orice domeniu.

Așadar, care este soluția? Iată câteva strategii care să vă ajute să recâștigați controlul:

  1. Dezactivați alertele de e-mail: Dezactivați acele notificări de e-mail care vă distrag atenția. Nu trebuie să răspundeți imediat la fiecare mesaj care vă ajunge în căsuța de e-mail.
  2. Screen Phone Calls: Nu vă simțiți obligat să răspundeți la telefon doar pentru că sună. Lăsați-l să intre în căsuța vocală dacă sunteți angajat în activități concentrate.
  3. Exersați să spuneți nu: Învățați să refuzați politicos distragerile. Nu orice întrerupere merită atenția dumneavoastră imediată.
  4. Disciplinați-vă: Dezvoltă-ți autocontrolul pentru a rezista răspunsurilor impulsive la distracții. Antrenați-vă să rămâneți pe drumul cel bun.
  5. Stabiliți limite de timp pe internet: Implementați o regulă de 10 minute pentru navigarea pe internet. Alocați momente specifice pentru navigarea pe internet pentru a evita derularea fără noimă.
  6. Comunicați-vă concentrarea: Informează-ți colegii și cunoscuții atunci când ești angajat într-o muncă profundă și concentrată. Stabiliți limite și așteptări clare pentru perioadele fără întreruperi.

Adoptând aceste strategii, vă puteți recăpăta controlul asupra atenției și productivității, asigurându-vă că veți avea performanțe maxime, minimizând în același timp impactul distragerilor asupra vieții dumneavoastră.

Mult noroc!


Carole Spiers

Carole Spiers este directorul executiv al unei companii britanice de consultanță de top în domeniul gestionării stresului și al bunăstării. Este invitată la BBC și autoare a cărții Show Stress Who’s Boss! Carole este un vorbitor motivațional internațional și este solicitată în mod regulat de presa națională și de mass-media pentru comentarii. Este președinta Asociației Internaționale pentru Managementul Stresului. [UK]fondatoare a Zilei de conștientizare a stresului, membră și fostă președintă a Asociației Professional Speaking, Londra. www.carolespiers.co.uk www.carolespiers.co.uk

Sursa: bmmagazine.co.uk

Citește și
Spune ce crezi