Will Lewis, editorul Washington Post, și Robert Winnett, viitorul editor executiv, au folosit înregistrări furate în timpul unui reportaj în Marea Britanie: NYT

6

Proaspăt numit editor al The Washington Post, Will Lewis, și viitorul editor executiv al acestuia, Robert Winnett, amândoi au folosit înregistrări telefonice și de companie obținute în mod fraudulos în articole de ziar în timp ce erau jurnaliști la Londra, în urmă cu aproximativ două decenii, potrivit unui reportaj din The New York Times.

Articolele, publicate în ziarul britanic de mare tiraj The Sunday Times, au fost produse într-o perioadă în care organizația „a recunoscut că a plătit în mod explicit detectivul privat pentru a obține materiale pe ascuns. Acest lucru ar încălca codurile de etică ale The Post și ale majorității organizațiilor de știri americane”, a declarat NYT‘s Justin Scheck și Jo Becker a scris sâmbătă. Reportajul lor se bazează pe interviuri cu un fost coleg, pe o relatare publicată de un detectiv particular și pe o analiză a arhivelor de ziar.

Ziarul britanic a negat în mod repetat că a plătit pe cineva pentru a acționa ilegal.

„Le-am cerut prietenilor și familiei mele să nu-mi mai trimită linkuri către articole despre Will Lewis”, a declarat un Post angajat a spus Politico. „Fiecare scoop este mai rău decât precedentul. Nu mă pot concentra asupra muncii mele când fiecare titlu accentuează ceea ce începe să pară o criză existențială.”

Lewis, care a fost editorul revistei The Wall Street Journal din 2014 până în 2020, i-a fost atribuit un articol în 2004, pe când lucra ca editor de afaceri la The Sunday Times. Autorul acestui articol, Peter Koenig, a declarat în această săptămână că Lewis „l-a însărcinat personal să scrie un articol în 2004, folosind înregistrări telefonice despre care reporterul a înțeles că au fost obținute prin piratare”, potrivit NYT.

După publicarea acestui articol, subiectul, un important om de afaceri britanic, a declarat public că i-au fost furate înregistrările. Deși rămâne neclar cine a obținut inițial înregistrările – nu a fost niciodată prins -, la vremea respectivă s-a raportat că cineva a sunat la compania de telefonie și s-a dat drept omul de afaceri. În Regatul Unit, acest tip de înșelăciune este denumit „blagging”, care beneficiază de o toleranță specială în legislația britanică, în cazul în care informațiile obținute sunt de interes public.

The Times‘ despre cariera domnului Lewis a pus sub semnul întrebării o decizie pe care noul editor a luat-o în 2009, când lucra pentru The Daily Telegraph din Marea Britanie să „plătească peste 100.000 de lire sterline (GB) pentru informații de la o sursă. Plata pentru informații este interzisă în majoritatea redacțiilor americane”, scriu jurnaliștii.

În cadrul unei întâlniri din noiembrie cu Post Lewis ar fi apărat plățile și ar fi spus că banii în cauză au fost plasați într-un cont escrow pentru a proteja o sursă. „Dar”, a declarat Times‘ scrie că „consultantul care a intermediat afacerea a declarat într-un interviu recent că nu a existat niciun cont escrow și că el însuși a distribuit banii către surse”.

Un purtător de cuvânt al Washington Post a declarat pentru Times că Lewis a refuzat să răspundă la o listă de întrebări.

Într-o ședință din noiembrie, înainte de a intra oficial în funcție, Lewis a declarat într-o sală de Post că „planul său este de a sosi și de a crea împreună o cale de urmat extrem de interesantă. Îl simt. Îl pot simți. O știu”.

În lumina întrebărilor ridicate în reportajul de ieri, nu este clar care este viitorul lui Lewis în cadrul organizației.

Sally Quinn, o persoană cu vechime Post editorialist care și-a manifestat sprijinul pentru schimbările propuse de Lewis în redacție, a declarat despre Times articol că „transparența totală este cheia” și „este corect să-i dăm lui Will șansa de a vorbi în numele său”, potrivit Politico.

Ca Vanity Fair‘s Charlotte Klein a raportat, aceste constatări vin după o perioadă de tranziție deosebit de tumultoasă pentru Post. Pentru echipa de la redacția de știri moștenită, anul trecut a fost plin de introducerea unui nou personal executiv, cum ar fi Lewis, peste 200 de răscumpărări în întreaga organizație, preocupări financiare persistente, restructurare editorială și confuzie generală cu privire la viitorul lor. Site-ul Post a fost deosebit de zdruncinat de ieșirea bruscă a lui Sally Buzbee, care a condus lucrarea din mai 2021 și a fost prima femeie care a condus-o.

Sursa: www.vanityfair.com

Citește și
Spune ce crezi